Avainlippuja lisää myös painotaloille

22.2.2016 07:24Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Kuva: Eura Printin toteuttamia painotöitä.
Kuva: Eura Printin toteuttamia painotöitä.

Avainlippua käytetään useimmiten kuluttajille suunnatuissa tuotteissa ja palveluissa. Nyt myös painotalot hakevat Avainlippu-tunnusta palveluilleen. Uusi tunnuksen saaja on Eura Print Oy.

Eura Print Oy on printtimediaan kuuluvia tuotteita ja palveluita tuottava 45-vuotias perheyritys. Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt yhtiölle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle.

Avainlipun ensisijaisena myöntämiskriteerinä on, että tuote on valmistettu tai palvelu on tuotettu Suomessa. Lisäksi tuotteelle tai palvelulle lasketaan kotimaisuusaste, jonka on oltava vähintään 50 prosenttia omakustannusarvosta. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja pääkonttori Suomessa.

– Haimme Avainlippu-tunnusta, koska kotimaisuus on keskeinen osa yrityksemme toimintaa alkaen raaka-aineista läpi koko toimitusketjun, tuotantotilat, henkilöstö ja omistus mukaan lukien. Asiakkaamme myös arvostavat sitä, kertoo Eura Print Oy:n toimitusjohtaja Sakke Suominen.

Avainlippu tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 86 prosenttia suomalaisista tuntee Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Vastaajista yli puolet (57 %) sanoo, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin erittäin paljon tai melko paljon. Avainlipun on saanut yli 3 500 tuotetta, tuoteryhmää tai palvelua.

Avainlipun ovat saaneet painamista tekevistä yrityksistä myös Libris, Putinki, Otavan Kirjapaino ja Ifolor.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone