A-lehdet rakentaa medialle uutta liiketoimintaa

18.4.2016 08:19Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Ruokakassiyritykset SyöHyvin ja Middag yhdistyvät uudeksi Makuviikko-yhtiöksi ja aloittavat laajan mediakumppanuuden A-lehtien kanssa.
Ruokakassiyritykset SyöHyvin ja Middag yhdistyvät uudeksi Makuviikko-yhtiöksi ja aloittavat laajan mediakumppanuuden A-lehtien kanssa.

A-lehdet Oy on käynnistänyt Tekesin tuella mittavan tutkimus- ja kehityshankkeen, jonka tavoitteena on selvittää, miten kuluttajaa paremmin palvelevia ostopolkuja voidaan rakentaa, ja miten älykkäillä markkinointiviestinnän ratkaisuilla luodaan mediataloille uutta liiketoimintaa.

Tekes on mukana median innovaatiotuen kautta tukemassa A-lehtien hanketta. Osana hanketta on jo käynnistetty ruokaan, hyvinvointiin ja terveyteen liittyvät pilotit.

– Mediatoimialan uudistus jatkuu ja A-lehdet haluaa vastata kansainvälisten toimijoiden tuomaan kilpailuun Suomessa. Ulkomaiset toimijat, kuten Google ja Facebook, vievät jo yli puolet digitaalisen mainonnan tuloista Suomessa. A-lehdet vastaa kilpailuun luomalla älykkäämmän mediaympäristön käyttäjän ja todellisen tuloksellisuuden huomioivalla mainonnalla. Tutkimus- ja kehitystyöstä tulee näin hyötymään koko suomalainen mediatoimiala, A-lehdet Oy:n toimitusjohtaja Juha Blomster toteaa.

– Älykäs mainonta on kattava teema tutkimuksen pilottihankkeissa, joissa keskitymme sisältö-, natiivi- ja display-mainonnan lisäksi videomainonnan kohdistamiseen käyttäjän tarpeen ja kontekstin pohjalta. Tutkimuksen lopputuloksena syntyy tarkkaa analysoitua tietoa eri mainonnan muotojen vaikuttavuudesta kuluttajan ostopolulla. Tutkimustulosten avulla voimme merkittävästi parantaa käyttäjien palvelukokemusta ideasta tarpeen tyydyttämiseen ja tehdä sisältöpalveluistamme enemmän myös verkkokauppaa tukevaa, hankkeesta vastaava johtaja Petri Pekki kertoo.

Pekin mukaan kokemukset konserniin kuuluvasta sisustamisen verkkokauppa Finnish Design Shopista ovat olleet erittäin rohkaisevia. Sisältöjen ja verkkokaupan yhdistäminen tulee Pekin mukaan olemaan voittajakonsepti. Hän uskoo, että Makuviikko tulee kiihdyttämään hitaasti käynnistynyttä ruoan verkkokauppaa helppoudellaan ja kasvamaan merkittäväksi liiketoiminnaksi.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone