Yli 20 ulkomainosta Outdoor Champions 2010 -finaaliin

7.2.2011 16:16Uutiset » Tapahtumat

Outdoor Champions 2010

Outdoor Champions 2010 -kilpailun tuomaristo on valinnut finaaliin kaikkiaan 21 työtä viime vuoden aikana ulkomedioissa julkaistujen mainosten ja kampanjoiden joukosta. Kaikki Grand Prix -finalistit ovat nähtävissä www.outdoorfinland.fi -sivuilla, missä myös suuri yleisö voi käydä äänestämässä omaa suosikkiaan. Sekä kisan tuomariston valitsemat voittajat että yleisön suosikkimainos julkistetaan maaliskuussa.

Kilpailussa parhaat ulkomainokset karsiutuvat kuukausittaisten esiraaditusten kautta tuomariston arvioitaviksi kaksi kertaa vuodessa. Mainostaja saa 50 000 euron arvosta mediatilaa Suomen Ulkomainosliiton jäsenyritysten välineissä.

Yleisö voi äänestää suosikkiaan www.parasulkomainos.fi -sivustolla. Äänestysaika on 25.1.-28.2.2011. Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan 300 euron arvoinen Travellink-matkalahjakortti.

Real-sarjassa (perinteiset ulkomainosratkaisut) finaaliin selvisivät:

• Finnair Oyj: Finnair vie suoraan 70 kohteeseen (Eurosize – Adshel)

• Helsinki Missio: Voisitko olla avuksi? (Eurosize – Adshel)

• Clas Ohlson (Eurosize – Abribus, mainospilari)

• IFK Hockey Oy: HIFK kausikortti 2010-2011 (Eurosize – Abribus, Big backlight ja takalasi/bussi)

• Veikkaus Oy: Jokeri on nyt täällä (Eurosize – Abribus)

• Cesar: Säilyy avattuna noin 20 sekuntia (Eurosize – Abribus)

• Kiasma – nykytaiteen museo: Tee ite parempi (raitiovaunun ja bussin kyljet, Eurosize – Abribus)

• Aktia Oyj: Kahden prosentin korko myös sinulle (Eurosize – Abribus, bussin kyljet)

• Ravintola Martta: Martta on hirveä (bussin kylki)

• Veikkaus Oy: MM-vedot (Eurosize – Abribus)

Innovative-sarjassa (erikoisratkaisut, ulkomedian uudenlainen käyttö ja toteutus) finaalishort-listalle valittiin:

• Nissan: Nissan Qashqai (Eurosize – Abribus/erikoistoteutus)

• Sinebrychoff: Karhu – täällä vartioin minä (Eurosize – Abribus/erikoistoteutus)

• Alepa-ratikka (yliteipattu ratikka)

• Samsonite: Cosmolite – the world’s strongest lightweight? (erikoistoteutus lentoaseman matkalaukkuhihnalla)

• IKEA: Tampereen tavaratalo (Eurosize – Abribus/erikoistoteutus)

• Suomen Kansallisooppera: Lemmenjuoma (Downtown Digital)

• Mini Countryman 2011 (erikoistoteutus lentoasemalla)

• Leaf Suomi Oy: Malaco tv-mix (Downtown Digital)

• Reima: Reima Playproof (lasten leikkialue lentoasemalla)

• MTV3 Max: MTV3 Katsomo F1-kauden aloitus (parkkihallitoteutus/ puomi)

• IKEA: Tilaa myös heräteostoksille (kauppakeskuksen hissin ovet ja kauppakeskuksen ovet)

Outdoor Champions-kilpailu

Outdoor Champions on ulkomainosalan SM-kisa, jonka avulla Outdoor Finland – Suomen Ulkomainosliitto pyrkii korostamaan median erityisominaisuuksia, edistämään alan kulttuuria ja innostamaan mainostajia ja mainonnan tekijöitä yhä kunnianhimoisempiin suorituksiin. Real-sarjassa kilpailevat perinteiset ulkomainosratkaisut, Innovative-sarja on puolestaan tarkoitettu erilaisille erikoisratkaisuille ja -toteutuksille. Sarjoissa ovat automaattisesti mukana liiton jäsenyritysten ulkomainospaikoilla Suomessa julkaistut työt. Muiden ulkomainosyhtiöiden välineissä julkaistut mainokset on ilmoitettava erikseen mukaan kilpailuun. OC-kilpailussa jaetaan vuosittain 50.000 euron arvosta mediatilaa Grand Prix-palkinnon voittaneelle mainostajalle.

Outdoor Finland – Suomen Ulkomainosliitto

Outdoor Finland – Suomen Ulkomainosliitto on järjestö, joka toimii koko ulkomainosalan edustajana, edunvalvojana ja kehittäjänä Suomessa. Outdoor Finland kehittää jatkuvasti yhteistyötä oman jäsenkuntansa sekä mainostoimistojen, mediatoimistojen ja mainostajien kesken. Liitto hoitaa myös aktiivisesti yhteyksiä ulkomainonnan valvonnasta ja säätelystä vastaaviin viranomaisiin. Tavoitteena on lisäksi parantaa ulkomedian laatua ja vaikuttavuutta, nostaa ulkomainonnan suunnittelun tasoa sekä kehittää alan tutkimustoimintaa. Järjestön varsinaiset jäsenet ovat JCDecaux Finland Oy, Clear Channel Suomi Oy, Masanttimedia Oy, MT Mediateko Oy ja Taksimainos Oy. www.outdoorfinland.fi.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone