Vuoden Huiput -kilpailu uudistuu

26.11.2009 01:00Uutiset » Tapahtumat

Grafian 30-vuotiasta Vuoden Huiput -kilpailua halutaan uudistaa. Kilpailu on päätetty jakaa kahteen tasa-arvoiseen pääkategoriaan: markkinointiviestintään ja muotoiluun. Sarjajaon uudistusta on ollut pohtimassa laaja joukko graafisen suunnittelun ja markkinointiviestinnän huipputekijöitä.

Jako markkinointiviestintä ja muotoilu-pääsarjoihin ei tarkoita vastakkainasettelua. Designin kasvavasta merkityksestä kertovat yhä lukuisammat design- ja konseptitoimistot ja asiakkaiden kasvava tietämys. Myös muotoilualan ja mainonnan koulutus on kehittynyt ja koulutettuja suunnittelijoita on yhä enemmän.

Tuomaristoa kootaan parhaillaan ja sarjojen puheenjohtajat julkistetaan joulukuussa. Uutta on myös, että kussakin tuomaristossa on viiden sijaan neljä jäsentä puheenjohtaja mukaan lukien. Yhteensä tuomaristossa on näin ollen 68 jäsentä sekä ylituomari. Tuomarointi järjestetään helmikuun alussa. Vuoden Huiput -säännöt korostavat tuomaroinnin avoimuutta ja media ja alan järjestöjen edustajat ovatkin tervetulleita seuraamaan tapahtumaa.

Viisi vuotta sitten juhlittiin Vuoden Huippujen 25-vuotista taivalta ja muisteltiin menneitä ja kilpailun perustajia. 30-vuotiaana kisa haluaa muistaa juurensa, mutta katsoa rohkeasti eteenpäin. Tulevaisuuden tähtisuunnittelijoita esiin nostava ilmainen, alle 29-vuotiaille avoin sarja “Nuoret luovat” jatkaa mukana.

Tarkemmat sarjajaot näet tästä.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone