Uusia ideoita pakkauksiin ja myymälöihin

26.2.2018 08:17Uutiset » Tapahtumat
LinkitConcept ja Grano suunnittelivat Luxe Pack Monaco kilpailuun uudenlaisen viskipakkauksen. Pullossa on myös NFC-älytarra. Kuva: Grano.

Grano haluaa nostaa messuteemaksi luovuuden ja aikoo esitellä Sign, Print & Pack -messuilla uusia ideoita pakkauksiin. Granolla on osasto myös Ecommerce + Shop Tech -messuilla.

Grano tarjoaa paljon nähtävää sekä Messukeskuksen alakerrassa Sign, Print & Pack -messuilla että yläkerrassa Ecommerce + Shop Tech -messuilla. Kävijöitä opastetaan tutustumaan myös toisen messuosaston tarjontaan. Myymälämainonta on molempia osastoja yhdistävä teema.

– Haluamme kertoa ja näyttää, miten pakkauksia ja erilaisia mainosrakenteita voidaan käyttää luovasti ja näyttävästi. Suomessa käytetään samoja materiaaleja ja tekniikoita kuin muuallakin, ja haluamme kannustaa asiakkaitamme kokeilemaan uutta. Kyllä meillä täällä kotimaassa voidaan tehdä yhtä hyvää työtä, markkinointijohtaja Tiina Karppinen sanoo.

Grano haluaa Karppisen mukaan haastaa messukävijät ideoimaan uusia ratkaisuja omille asiakkailleen. Tätä varten messuilla on esillä erilaisia case-ratkaisuja ja asiantuntijoita kertomassa miten myyntiä voidaan kasvattaa pakkauksilla ja myymälämainonnan keinoin. Myös messuohjelmassa halutaan korostaa luovuutta ja haastaa näkemään pakkauksien mahdollisuudet, messujen ohjelmassa esiintyy designer Karri Heiskanen Granosta puhumassa pakkaus- ja rakennesuunnittelusta.

Kokeilua digitaalisesti ja dummyillä

Pakkausten valmistaja Keili on nyt osa Granoa Lönnberg-yrityskaupan jälkeen. Osastolla on Keilin asiantuntijoita neuvomassa, miten pakkaus kannattaa rakentaa myyväksi ja toimivaksi.

Karppisen mukaan sekä pakkauksissa että pop upeissa ja muissa kampanjatuotteissa kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, ennen kuin lopulliset ratkaisut tehdään. Grano tarjoaa tähän 3D-mallinnusta, jolla voidaan kustannustehokkaasti mallittaa pakkauksen toimivuus ja eri efektit. Voidaan myös kokeilla virtuaalisesti, miten pakkaus erottuu lopullisessa ympäristössään myymälässä muista tuotteista.

Digitaalisella painotekniikalla voidaan sitten tehdä tuotteesta lopullisen näköisiä malleja ja protoja tarkempaa tarkastelua varten, ennen pakkauksen viemistä massatuotantoon.

Yläkerrassa voi tutustua tarkemmin modernin myymälän mahdollisuuksiin ja esimerkiksi kamera-analytiikan mahdollisuuksiin.

Myymälämainontaa voidaan tehdä erittäin näyttävästi suurilla mainoslavoilla. Hyvä esimerkki tästä on Granon KiiltoCleanille tekemä mainosmökki. Kuva: Grano.

Mainosmökillä enemmän sanomaa

Myymälämainontaa voidaan tehdä erittäin näyttävästi suurilla mainoslavoilla. Hyvä esimerkki tästä on Granon KiiltoCleanille tekemä mainosmökki.

KiiltoClean Oy on suomalainen hygienia- ja puhtausratkaisujen toimittaja. Yrityksen tunnettuja tuotemerkkejä ovat muun muassa Kiilto, Serto, Erisan, Aisti ja Linna. Grano rakennesuunnitteli, toteutti ja asensi KiiltoCleanille erottuvan myymälämainonnan toteutuksen.

KiiltoClean halusi kertoa kuluttaja-asiakkailleen, että yrityksen tuotteet valmistetaan lähellä Suomessa. Yhdessä Granon kanssa he tekivät uudenlaisen myymälämainonnan toteutuksen: “Puhdasta tästä läheltä -mökin”. Sen sisään voidaan helposti ja näyttävästi laittaa lavakaupalla KiiltoCleanin tuotteita.

– Myymälämainonta on meillä todella tärkeässä roolissa. Valtaosa ostopäätöksistä tehdään kaupassa, joten tuotteen täytyy nousta esiin ja erottua, sanoo KiiltoClean Oy:n markkinointipäällikkö Tiia Rita.

KiiltoClean on tehnyt paljon yhteistyötä Granon kanssa myymälämarkkinoinnin parissa. Aikaisemmin he ovat tehneet muun muassa hyllynpäätyjä, pop uppeja, julisteita ja perinteisempiä lavakampanjoita. “Mökki” on ensimmäinen näyttävämpi ja erikoisempi toteutus.

Reino Lantto

Lue lisää Sign, Print & Pack -messuista ja rekisteröidy messuille osoitteessa sipp.fi.

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone