Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Suurkuvan näkymät kirkastuneet

11.11.2021 08:40Uutiset » Tapahtumat
Signcomin Samuli Vuorenhela esitteli Demopäivillä magneetilla toimivaa valuteippiä. Kuva: Print&Media/Jouni Mykkänen.

Suurkuvan kysyntä on lähtenyt nousuun ja laiteinvestoinnit lisääntyneet. Näin kertoivat Signcomin ja Sesoman toimitusjohtajat Demopäivillä 10.11. Print&Medialle. Uusia työvälineitä ja materiaaleja oli esillä kahtena päivänä kuudessa alan yrityksessä pääkaupunkiseudulla. Suurkuvaa demottiin ahkerasti kaikissa kohteissa.

Signcomin toimitusjohtaja Samuli Vuorenhela kertoi, että alkuvuosi oli yrityksen myynnissä vielä nollakasvua, mutta pandemiarajoitusten purkamisen jälkeen on tapahtunut tosi iso käänne. Nyt yritysten markkinointi ja tapahtumat ovat lähteneet käyntiin, ja viime kuukausina on myynnissä päästy jo yli vuoden 2019 lukujen.

Vuorenhela uskoo, että suojaustuotteilla kuten antimikrobisilla kalvoilla on kysyntää pandemian jälkeenkin. Myös ympäristöystävälliset materiaalit kiinnostavat asiakkaita ja korkeammasta hinnasta huolimatta niillä voidaan korvata muita tuotteita, varsinkin kun joissakin materiaaleissa on yleisesti toimitusvaikeuksia.

Sesoman demotiloissa oli kuhinaa Demopäivillä keskiviikkona. Kuva: Print&Media/Jouni Mykkänen.

Sesoman toimitusjohtaja Sami Lempinen sanoi laitekauppojen sujuneen hyvin viime viikkoina ja patoutunutta kysyntää on ilmassa. Asiakkaat miettivät varsinkin korvausinvestointeja, mikä näkyi yleisömenestyksenä Sesoman tiloissa. Canonin Colorado-tulostimet olivat yksi kiinnostuksen kohteista, samoin Mutohin uusin sublimaatiotulostin ja Summan leikkurit.

Markkinoiden piristyminen näkyi myös Antaliksen tiloissa suurkuvan osastolla. Suurkuvan liiketoimintapäällikkö Christer Carlsson oli todella tyytyväinen jo ensimmäisen päivän kävijämäärään ja toisena päivänä asiakasvirta oli jatkuvaa. Antalis tavoittelee markkinoilta suurempaa osuutta ja tarjoaa mm. Epsonin koko suurkuvalaitteiden valikoimaa.

Uusi erittäin merkittävä avaus on Arlonin materiaalien myynti, joka avaa Carlssonin mukaan paljon mahdollisuuksia yritykselle. Antalis järjestääkin Arlon Demopäivät 23.11. Silloin kuka tahansa voi tulla kokeilemaan käytännössä kalvojen asennusta ja kysymään lisää.

Antaliksen suurkuvaosastolla riitti kävijöitä Demopäivillä ja laitteitakin myytiin. Kuva: Print&Media/Jouni Mykkänen.

Edellä mainittujen yritysten lisäksi Demopäivillä oviaan pitivät avoinna myös Docus, KTA-Yhtiöt ja Seri-Deco. Reportaasi tapahtumasta on luettavissa joulukuun Print&Media-lehdessä.

Array
Share: