Ricoh keskittyy virtuaaliviestintään – Drupa jää väliin

6.10.2020 10:07Uutiset » Tapahtumat
Ricohin virtuaalisissa tapahtumissa on esitelty mm. Ricoh Pro C5300 -väripainokonetta. Kuva: Ricoh/Youtube.

Ricoh Europe keskittyy kehittämään yhä tehokkaammin toimivaa virtuaalista asiakasviestintää eri kanavissa. Näin vastataan koronapandemiasta johtuvaan jatkuvaan epävarmuuteen. Ricoh vetäytyy samalla vuoden 2021 Drupa-messuista.

Ricohin mukaan ensimmäiset HENKAKU Live -virtuaalitapahtumat ovat olleet suosittuja ja tarjonneet asiakkaille tietoa graafisen alan tuotantotekniikan kehityksestä. Niissä on esitelty mm. Ricoh Pro C5300 -väripainokonetta. Uusia tapahtumia suunnitellaan tälle vuodelle, ja niiden painopisteenä on teollinen painaminen.

Ricoh on myös lanseerannut EMEA-alueella Ricoh Business Booster -ohjelman, jolla autetaan painopalvelujen tuottajia arvioimaan uudelleen toimintaansa ja tunnistamaan tulevaisuuden kehitysmahdollisuuksia.

Päätös Drupasta poisjäämisestä ei ollut helppo, kertoo Eef De Ridder, Vice President, Commercial and Industrial Printing Group, Ricoh Europe.

– Ricoh on aina arvostanut suuresti niitä mahdollisuuksia, mitä Drupa-messut ovat vuosien varrella tarjonneet. Olemme kuitenkin tehneet tämän vaikean päätöksen koska asiakkaiden, yhteistyökumppanien ja henkilökunnan terveys, turvallisuus ja hyvinvointi ovat ykkösprioriteettimme.

Katso yrityksen Ricoh estradisivu
Share: