Outdoor Champions 2012 -kisan finalistit valittu

24.1.2013 13:39Uutiset » Tapahtumat

Outdoor Champions 2012_Jaffa

Out-of-home -mainonnan vuosittaisen kilpailun, Outdoor Championsin finaali-shortlistalle nousi tällä kertaa kaikkiaan 16 ulkomainosta tai -kampanjaa viime vuodelta. Real-sarjassa tuomaristo valitsi finaaliin rohkeasti pelkistettyjä, ulkomediassa hyvin toimivia julisteita, ja Innovative-sarjassa muun muassa kohderyhmiä vuorovaikutukseen kannustavia ratkaisuja. Suomen Ulkomainosliitto järjestää kilpailun nyt kuudetta kertaa.

Real-sarjassa (perinteiset ulkomainosratkaisut) shortlistalle ylsivät:

– Helsingin Vasemmistoliitto: Paavo Arhinmäki – 9 (taiteilijat: Rauha Mäkilä, Jani Leinonen ja Teemu Mäki)

– Oy Hartwall Ab: Jaffa (mainostoimisto: SEK & GREY)

– HelsinkiMissio: Vähemmän yksinäisyyttä (mainostoimisto: Folk Finland)

– McDonalds Oy: Tuplajuusto (mainostoimisto: DDB)

– Jokerit: Spirit of Jokerit. 45 vuotta faniutta kuvina. (mainostoimisto: W. Steinman Oy, digitoimisto Sangre)

– DNA Oy: Elämä hankalaa, DNA helpottaa (mainostoimisto: Hasan & Partners)

– Oy HIFK-Hockey Ab: HIFK (Stadi on punainen) (mainostoimisto: Hasan & Partners)

– Oy Hartwall Ab: Jaffa joulujulisteet (Jaffa Sauma/Bruun Masterclass -voittajajulisteet, joiden tekijät ovat: Lauri Bremer, Anna Vuorinen, Antti Heikkinen)

– McDonalds Oy: Jädet ylös, Hillot tiskiin ja Tämä on ryystö (mainostoimisto: DDB)

– OY HIFK-Hockey Ab: Härifrån tvättas (mainostoimisto: Hasan & Partners)

Innovative-sarjasta (erikoisratkaisut, ulkomedian uudenlainen käyttö ja toteutus) finaaliin pääsivät:

– HOK-Elanto Liiketoiminta: Mediaseinä. Alepa kauppakassi (mainostoimisto: HOK-Elanto Markkinointipalvelut)

– Veikkaus Oy: Veikkauksen puhuva pysäkki – Iloa elämään.(mainostoimisto: TBWA/Helsinki)

– Oy Sinebrychoff Ab: Copenhagen – virkistävän erilainen olut (mainostoimisto: McCann Copenhagen)

– Suomen Pakolaisapu: Osta lukutaito (mainostoimisto: 358)

– Lindex Oy: Missoni (mainostoimisto: Saturday London)

– JCDecaux/Guggenheim:JCDecaux – Guggenheim (graafikko Anna-Kaisa Varjus (freelancer), copy Marko Pasanen (freelancer), tekniset yhteistyökumppanit Hardaani ja Hayday)

Tuomariston mukaan vuoden 2012 kodin ulkopuolisen mainonnan anti kuvastaa vuorovaikutteisuuden lisääntymistä ulkomedioissa. Interaktiivisia näyttöjä tulee koko ajan lisää katukuvaan ja kauppakeskuksiin, mutta haasteena on tehdä vuorovaikutus mahdollisimman helpoksi kohderyhmille.

Outdoor Champions 2012 -tuomaristoon kuuluvat Mia Nygård (Leaf), Taro Korhonen (358), Joni Kukkohovi (N2), Pia af Hällström (Wörks), Heidi Vuorio (Posterscope), Axa Fahler (358), Mikko Airas (Wörks) ja Mikko Eskelinen (Ilme).

Yleisöäänestys alkaa netissä

Kaikki 16 finalistityötä löytyvät www.parasulkomainos.fi -sivustolta, missä yleisö voi äänestää omaa suosikkiaan 28.2.2013 saakka. Yleisön suosikki, tuomariston valitsemat kilpailusarjojen parhaat sekä koko kisan Grand Prix -palkinnon voittaja julkistetaan maaliskuussa. Grand Prix –voittotyön mainostaja saa palkinnoksi 50 000 euron arvosta mediatilaa Outdoor Finland – Suomen Ulkomainosliiton jäsenyritysten välineissä.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone