Nyt haetaan painoalan innovaatioita

15.11.2011 16:23Uutiset » Tapahtumat

Think Ink

Viestintäalan tutkimussäätiö on käynnistänyt kaikille avoimen Think ink -innovaatiokilpailun, jolla haetaan painoalalla hyödynnettäviä uusia toimintatapoja, tuotteita, palveluita ja liiketoimintamalleja.

Kilpailuidean muotoa ei ole rajoitettu. Idea voi olla esimerkiksi uudenlainen mainosratkaisu, mobiilisovellus, verkkopalvelu tai liittyä yrityksen liiketoimintaprosessiin, ansaintamalliin tai fyysiseen tuotteeseen. Edellytyksenä on, että idea antaa uusia menestymisen eväitä painoalalle. Kisan pääpalkinto on 100 000 euroa kehitysrahaa hankkeen toteuttamiseen.

Ideoita arvioidaan niiden uutuusarvon, potentiaalisen vaikutuksen ja toteutettavuuden mukaan. Kilpailuun voivat osallistua yksittäiset henkilöt, ryhmät, järjestöt ja yritykset Suomessa.

Nimekäs tuomaristo

Viestintäalan tutkimussäätiön puheenjohtaja ja kisan tuomariston puheenjohtajan Timo Ketosen mukaan kilpailu antaa mahdollisuuden kaikille, joilla on paloa luoda uusia innovaatioita alalle. Ketosen lisäksi kisaa tuomaroivat Ditton ja Jaikun perustaja Jyri Engeström, Boardmanin partneri Tarja Pääkkönen, Viestinnän tutkimussäätiön asiamies Helene Juhola ja Rovion markkinointijohtaja Peter Vesterbacka.

Internet-sarjayrittäjä ja enkelisijoittaja Jyri Engeström näkee kilpailun tärkeänä mahdollisuutena etenkin nuorille, joilta puuttuu resursseja tai osaamista kehittää idean alkujaan eteenpäin.

Kisan ensimmäisen vaiheen hakuaika päättyy 31.1.2012. Tuomaristo valitsee toiseen vaiheeseen parhaat ideat, joiden jatkokehitystä säätiö tukee. Voittaja valitaan syksyllä 2012.

www.vkl.fi/thinkink

Lisää aiheesta ensi viikolla ilmestyvässä marraskuun Print&Media-lehdessä.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone