Messut reilun kuukauden päästä

9.2.2018 10:39Uutiset » Tapahtumat
Sign, Print & Pack järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 14.–15.3. Järjestävän tahon AGI Publishing Housen toimitusjohtaja Peter Ollén on innoissaan Suomen ensimmäisistä Sign, Print & Pack -messuista Helsingissä.

Ensi kertaa Suomessa järjestettävien Sign, Print & Pack -messujen ovet avataan Helsingin Messukeskuksessa reilun kuukauden päästä 14.–15.3. Tällä viikolla uusiksi näytteilleasettajiksi ilmoittautuivat mukaan suurkuvapuolen tukkurit Sesoma ja Rimtek. Sesoma tulee esittelemään erityisesti Expolincin display-ratkaisuja ja Rimtekin valikoimiin kuuluvat esimerkiksi Roland DG:n suositut suurkuvatulostimet.

Vaikka Sign, Print & Pack rantautuu Suomeen nyt ensimmäistä kertaa, on messukonsepti pyörinyt menestyksekkäästi Pohjoismaissa jo yli 20 vuoden ajan. Ruotsissa messut kulkevat nimellä Sign & Print Scandinavia ja muissa Pohjoismaissa nimellä Sign, Print & Pack. Tukholmassa kahden vuoden välein järjestetyt messut ovat suurin nelikosta.

– Nyt tuomme tämän toimivan messukokonseptin myös Suomeen. Olen hyvin innoissani siitä. Kaikki, jotka työskentelevät paino- ja pakkaustuotteiden, suurkuvatuotteiden, teippausten, myymälä- ja ulkomainonnan tai ylipäätään markkinoinnin parissa, ovat erittäin tervetulleita tapahtumaan. Messuilla tulee olemaan konseptimme mukaisesti kaksi jännittävää teippauskilpailua ja kaksi seminaarilavaa. Helsingissä meillä on myös pakkaustuotenäyttely ja ensimmäisen messupäivän jälkeen 14.3. ala pääsee rentoutumaan ja verkostoitumaan Get together -illanvietossa, järjestävän tahon AGI Publishing Housen toimitusjohtaja Peter Ollén kertoo ja jatkaa:

– Näyttelytilasta on myyty nyt lähes 1200 neliömetriä, joka on hyvä määrä debyytin tekevälle ammattilaistapahtumalle. Tärkeää on, että alan ihmiset tulevat sankoin joukoin messuille tapaamaan tuotetoimittajiaan, kollegoitaan ja asiakkaitaan. Samalla syntyy uusia ideoita, kumppanuuksia ja kauppaa alalle. Messuilla tapahtuvilla kohtaamisilla on oma tärkeä roolinsa tänä päivänä, kun livekohtaamisten määrä on vähentynyt digitalisaation myötä.

Hyvä synergia

Samaan aikaan Messukeskuksessa järjestetään kaupan alan Ecommerce + Shop Tech -messut sekä Gastro Helsinki -messut. Varsinkin Ecommerce + Shop Tech -messuista, jotka ennen kulkivat nimellä Myymälä-messut, on mahdollisuus saada hyvää synergiaa kävijöiden joukosta. Peter Ollénin mukaan kummallakin tapahtumalla tulee olemaan myymäläammattilaisia kiinnostavia tuoteratkaisuja, jotka liikuttavat ihmisiä hallien välillä.

Print&Media-lehti on messujen mediakumppani ja seuraava maaliskuun numero on samalla Sign, Print & Pack -messujen ennakkokatsausnumero. Numero ilmestyy maaliskuun alussa.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone