Liimanidonnalla kysyntää maailmassa

29.8.2018 08:35Uutiset » Toimiala
Horizon Academyn järjestämä alan tapahtuma keskittyy verkottamiseen ja automatisointiin.

Viimeistelylaitteita valmistava Horizon kertoo liimanidonnan kysynnän kasvaneen viime aikoina tuntuvasti kaikilla markkina-alueilla. Yksi syy suosioon on painettujen kirjojen suosio.

Tänä vuonna yritys on toimittanut jo kaksi CABS- 6000-kirjansidontalinjaa Pohjoismaihin. Linja on 17 leualla ja 6 000 kirjan tuntinopeudella yrityksen valikoiman suorituskykyisin järjestelmä. Järjestelmä on tarkoitettu offset-tuotantoon.

Horizon esittelee tätä moduuleista koostuvaa linjaa Finishing First 2018 -tapahtumassa 18.–20.9. Saksassa. Yksi tapahtuman teknisiä kohokohtia tiedotteen mukaan täysautomaattisen kirjansidontalinjan uusi versio, jossa käytetään suurteho-liimanidontakonetta BQ-480.

Keskikokoisille painoksille ja teolliseen tuotantoon kehitetyn 9-leukaisen liimanidontakoneen SB-09V jälkeen 4-leukainen järjestelmä on suunniteltu erityisesti usein vaihtuvien pienpainosten ja jopa yksittäisten kirjojen tehokkaaseen tuotantoon.

Painoalan yrittäjät kaikkialta Euroopasta kokoontuvat kolmatta kertaa Finishing First -tapahtumaan tutustumaan käytännönläheisiin, jälkikäsittelyä tehostaviin ratkaisuihin ja uusiin lähtökohtiin digitaali- ja offset-tuotannon liiketoimintamalleille. Tapahtuma keskittyy verkottamiseen ja automatisointiin, joihin päästään tutustumaan nimekkäiden esiintyjien esitelmien sekä monipuolisten tuote-esittelyjen kautta.

Verkotettujen järjestelmien kasvavan merkityksen huomaa tekniikasta, mutta se kuvastuu myös suuressa yhteistyöhalukkuudessa alan sisällä. Siitä kertoo sekin, että Horizon Academy on saanut tapahtumaan jälleen mukaan nimekkäitä yhteistyöyrityksiä kuten Fujifilm, HP, Canon, Ricoh, Xerox, Crown van Gelder, Ultimate TechnoGraphics, Screen ja Hunkeler. Esimerkkinä onnistuneesta yhteistyöstä Horizon ja Hunkeler esittelevät muunneltavasti taiteltavien mainoslehtisten tuotantoa paikan päällä – tämä rullamustesuihku-sovellus on kiinnostava ratkaisu etenkin suoramarkkinointiin.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone