Aikakauslehdet uskovat tulevaisuuteen

12.11.2019 10:47Uutiset » Tapahtumat
UPM:n Ruud van den Berg esitelmöi kokouksessa siitä, kuinka UPM vastaa maailman muutokseen ja miksi paperi on kestävän kehityksen mukainen vaihtoehto julkaisuille. Kuva: UPM.

Aikakauslehdet ovat kokeneet kovia digitaalisen media nousussa, mutta ala suhtautuu nyt optimistisesti tulevaisuuteen. Alan kansainvälisen järjestö FIPP kokoontuu vuoden 2005 jälkeen ensimmäistä kertaa USA:ssa. UPM on FIPP World Media Congress -tapahtuman pääsponsori.

Tämän vuoden FIPP-tapahtuman teemoja ovat mediaformaattien kehitys, nykyiset ja tulevat strategiat sekä ansaintamallit.

– Toimialan tulevaisuus näyttää valoisalta. Alan keskittymisvaihe on tuottanut positiivisia sivuvaikutuksia. Niitä ovat uusien kustantajien tulo markkinoille, nykyisten kustantajien uudet ideat ja innovaatiot sekä uusien yritysten syntyminen, sanoo FIPP-järjestön toimitusjohtaja James Hewes.

Myös UPM uskoo, että paperille painetut aikakauslehdet ja kustanteet tulevat pysymään kiinteänä osana mediakokonaisuutta, vaikka digitaalisista tuotteista on tullut kasvun pääasiallinen lähde.

– Aikakauslehdet tarjoavat korkeatasoisia mediatuotteita, joilla on vahvaa differoinnin potentiaalia. Niiden avulla voidaan vastata nopeasti muuttuviin kuluttajien tarpeisiin, sanoo Ruud van den Berg, Senior Vice President Magazines, Merchants and Office Business, UPM Communication Papers.

Hänen mukaansa UPM on maailman johtava painopaperien valmistaja ja sitoutunut työskentelemään läheisessä yhteistyössä aikakauslehdistön kanssa. Ruud van den Berg esitelmöi kokouksessa siitä, kuinka UPM vastaa maailman muutokseen ja miksi paperi on kestävän kehityksen mukainen vaihtoehto julkaisuille.