Adoben pilvipalveluun uusia ominaisuuksia

26.10.2020 08:00Uutiset » Ohjelmistot

 

Adobe julkisti Adobe MAX 2020 -tapahtumassa uusia ominaisuuksia mm. Phtoshop-ohjelmaan. Kuva: Adobe.

Adobe on julkistanut Adobe MAX 2020 -tapahtumassa uusia innovaatioita Creative Cloudin eri sovelluksiin ja palveluihin. Uusiin ominaisuuksiin ja päivityksiin lukeutuvat muun muassa Photoshopin uraauurtavat Neural Filters -suodattimet sekä ensikatsaus Photoshopin ja Behancen yhteydessä julkaistavan digitaalisen sisällön määritystyökalun prototyypistä, joka on osa Adoben Content Authenticity -hanketta.

Adoben julkaiseman State of Creativity -tutkimuksen mukaan 82 % luovista tekijöistä on sitä mieltä, että vuoden 2020 tapahtumat ovat pysyvästi muuttaneet heidän tapaansa luoda, ja 83 % kokee, että omien taitojen kehittäminen on nyt tärkeämpää kuin koskaan. Adoben julkaisemien Creative Cloud -ominaisuuksien tarkoitus onkin auttaa käyttäjiään kehittämään itseään ja tarjota uusia tapoja luoda ja tehdä yhteistyötä.

Uudet Adobe MAX 2020 -julkaisut sisältävät apuvälineitä etätyöskentelyyn. Mukana on myös uusia, luovuutta ruokkivia ja kehittäviä työkaluja mm. Photoshopisssa ja Illustratorissa. Uuden oppimiseen tarjotaan lisäksi ominaisuuksia ja työkaluja eri sovelluksissa.

Lisäksi Adobe julkaisi päivityksen Content Authenticity -hankkeensa tiimoilta, jonka tarkoituksena on taistella verkossa tapahtuvaa sisältömanipulaatiota vastaan varmistamalla, että kuluttajat ovat tietoisia siitä, millaisia muutoksia heidän katselemaansa sisältöön on tehty.

Tulevina viikkoina Adobe julkaisee sisällönmääritystyökalunsa prototyypin valituille beta-käyttäjille Photoshopissa, ja ensi vuonna laajemmin muissa Creative Cloud -sovelluksissa. Adoben lisäksi misinformaation vastaisessa hankkeessa ovat muun muassa The New York Times Company, Twitter, Microsoft ja BBC.