UPM:n Ella Store Labels -liiketoiminta meni myyntiin

11.3.2009 17:13Uutiset » Tuotteet ja palvelut

UPM on myynyt Ella Store Labels -liiketoiminnan suomalaiselle MariSense Oy:lle, joka on osa MariCap -konsernia. Kaupan osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Ylöjärvellä sijaitsevan Ella Store Labels -liiketoiminnan 15 työntekijää siirtyvät MariSense Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

Ella Store Labels -liiketoiminta kehittää ja valmistaa sähköisiä hintanäyttöratkaisuja vähittäiskaupalle. Sähköiseen paperiin perustuvilla hintanäytöillä on erinomaiset optiset ominaisuudet ja ne ovat helposti luettavissa hyvän kontrastinsa ansiosta. Paperimaiset hintanäytöt ovat saaneet kiitosta vähittäiskaupoilta ja heidän asiakkailtaan. Järjestelmän avulla hintamerkinnät ovat aina oikeat.

– Ella Store Labels on omalla alueellaan kilpailukykyinen konsepti, joka mahdollistaa vähittäiskaupalle automatisoidun tavan reagoida hintamuutostarpeisiin ja parantaa myymälän tehokkuutta. Uskon, että MariSense Oy:n ydinosaaminen ja resurssit luovat Ella Store Labelsille hyvät onnistumisen edellytykset. UPM keskittyy kehittämään uusia liiketoiminta-alueita, jotka ovat lähempänä yhtiön liiketoiminnan ydintä, kuten biopolttoaineet, biokemikaalit, puumuovikomposiitit ja RFID-älytarrat, toteaa UPM konsernin yhteistyösuhteista ja kehityksestä vastaava johtaja Hans Sohlström.

MariSense Oy:n toimitusjohtaja Petteri Saarisen mukaan Ella Store Labels -liiketoiminnassa yhdistyvät mittavan tuotekehityspanostuksen kautta syntyneet teknologiainnovaatiot sekä merkittävät kasvumahdollisuudet:

– Vähittäiskaupan hinnoitteludynamiikan maailmanlaajuinen muutos mahdollistaa Ella Store Labelsin nopean kasvun. Uskon vahvasti, että tämä liiketoimintakauppa tarjoaa Ella Store Labelsille erinomaiset edellytykset toteuttaa sen globaalia kasvustrategiaa MariCap -konsernissa.

Lisätietoja: www.ellastorelabels.com & www.maricap.com

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone