Stafix solmi jakelusopimukset Iso-Britanniassa ja Italiassa

8.8.2011 11:23Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Stafix_tuotanto

Vaajakoskella toimiva Stafix Oy jatkaa Euroopan valloitusta Stafix®-tuotteellaan. Stafix solmi Iso-Britannian jättipaperitukun Antalis McNaughtonin kanssa jakelusopimuksen vuoden alussa. Yhteistyö poiki sopimuksen myös italialaisen paperitukun Cartaria Italianan kanssa toukokuussa.

– Tavoitteenamme on olla sähköstaattisen, liimattoman tarran markkinajohtaja Euroopassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Tällä hetkellä neuvottelemme Espanjan ja Ranskan jakelijoiden kanssa yhteistyöstä, kertoo yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja José Ayala.

Antalis McNaughtonilla on 18 toimipistettä Iso-Britanniassa ja Irlannissa.

– Keskusteluyhteys on hyvä ja lähdemme syksyllä Iso-Britannian kiertueelle tapaamaan loppuasiakkaitamme, myynti- ja markkinointipäällikkö ja osakas Aleksi Rastela kertoo.

Vahvasti kansainvälinen

Stafix Oy:n liikevaihdosta tulee noin 80% muualta kuin Pohjoismaista. Eniten kauppaa tulee Saksasta. Etelä-Saksassa toimitaan jo yhteistyössä paperitukkurin, IGEPAN:n kanssa. Siellä toiminnan odotetaan laajenevan entisestään loppuvuoden 2011 aikana.

– Ranskassa meillä ei ole vielä keskitettyä jakelijaa. Teemme siellä suoraan kauppaa painotalojen kanssa. Suurin loppuasiakas siellä on Ranskan postipankki La Banque Postale, Ayala informoi.

Vientiä on myös Ecuadoriin ja Panamaan. Yritys on investoinut omaan tuotantolinjaan vuonna 2010. Liikevaihto oli viime vuonna noin 650 000 euroa.

– Ylitimme viime vuoden liikevaihtotavoitteen ja tänä vuonna tavoittelemme jo yli miljoonan euron liikevaihtoa, Ayala kuvailee.

Asiakkaina kansainvälisiä jättejä

Stafixin merkittävin kilpailija on yhdysvaltalainen toimija, jonka päämarkkinat ovat USA:ssa.

– Toivomme laajentavamme ensi vuonna yhteistyötä koko Euroopan laajuiseksi keskitettyjen jakelijoiden kautta. Haluamme myös tuoda markkinoille uusia tuotteita ja antaa lisää potkua digipainettaville tuotteillemme. Online-painot on yksi uutuus, missä yritykset voivat tilata painotyönsä suoraan nettipalvelun kautta Stafix-kalvoille, Rastela kuvailee.

4-vuotiaalla Stafixilla on asiakkaina jakelijoiden lisäksi kansainvälisiä jättejä, kuten Dr. Oetker, Coca-Cola, Unilever, Nestle, Bayer, Canal+, EA Sports, Kesko, Kellogg’s ja Santander.

Stafix adoptoi gorillan

Stafix Oy on saanut innovatiivisen tuotteen lisäksi huomiota kansainvälisillä messuilla gorillamaskottinsa ansiosta.

– Voisi leikkimielisesti sanoa, että toimintamme on levinnyt myös Afrikkaan. Olemme ottaneet maskottimme niin tosissaan, että olemme adoptoineet gorillan WWF:n eläinadoptio-ohjelmasta. Ensimmäisille messuillemme olimme palkanneet “gorillan”, joka liimaili Stafix®-tarroja villisti ympäri messualuetta leikitellen sanoilla “gorilla” ja “guerilla marketing”? Sen jälkeen hahmo on löytynyt näytekansioistamme, kotisivuiltamme ja jopa toimistostamme, Rastela kuvailee. Lajiin kohdistuu äärimmäisen suuri uhka hävitä sukupuuttoon lähitulevaisuudessa.

Stafix valtakunnallisen Timangi-kilpailun finaalissa

Valtakunnallisesti graafisen alan innovaationa vuonna 2008 palkittu staattisesti varattu Stafix®-kalvo kiinnittyy mille tahansa puhtaalle ja kuivalle pinnalle ilman liima-aineita tai kemikaaleja. Viime vuonna Stafix Oy pääsi 10 parhaan joukkoon Työ- ja elinkeinoministeriön järjestämässä Timangi 2010 –kilpailussa. Timangi 2010- kilpailussa etsittiin nuorten yrittäjien menestystarinoita, jotka toimivat kannustavina esimerkkeinä muille nuorille yrittäjyyden ja kasvuyrittäjyyden polulla.

www.stafix.fi

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone