Saarioinen tuo pakkauksiin tunnetta ja makumaailmoja

12.2.2009 13:35Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Saarioinen uudistaa kaikki vähittäiskauppapakkauksensa vuoden 2009 aikana. Ensimmäiset uudistetut pakkaukset olivat kauppojen hyllyillä vuoden alussa. Pakkausten makumaailmat helpottavat kuluttajaa valitsemaan eri tilanteisiin ja tunnelmiin parhaiten sopivat tuotteet. Uudistetun ilmeen suunnittelusta vastaa Matti Remes, joka on yksi Suomen tunnetuimmista pakkaussuunnittelijoista.

Saarioisten tuotteet on uudistuksessa jaettu neljään erilaiseen makumaailmaan, joista pakkausten visuaalinen ilme ja tunnelmalliset taustakuvat viestivät. Uudistuksen myötä Saarioisten uudet tuoteperheet ovat makuja maailmalta, ravintolamaailma, hyvää arkiruokaa ja perinteistä suomalaista ruokaa.

Ensisilmäyksen tuotteeseen on tarkoitus kertoa kuluttajalle tuotteen luonteesta. Pakkausten uudet taustakuvat vievät kuluttajan makujen juurille – etelän lämpimään aurinkoon, mummolan pöydän ääreen tai ravintolan hämyiseen tunnelmaan.

Pakkaus palvelee kuluttajaa

Uudistusta ryhdyttiin suunnittelemaan syksyllä 2007.

– Halusimme viedä emotionaalisen brändiviestin pakkauksiimme. Toivomme, että uudet pakkaukset viestivät nyt tunnelmaa yhtä vahvasti kuin palkitut “Äitien tekemää ruokaa” -televisiomainoksemme, kertoo markkinointipäällikkö Ritva Mäenpää.

– Suhde tuotteeseen ja sen persoonaan syntyy pakkauksen kautta. Pakkaus on ensimmäinen ja usein ainoa kontakti tuotteeseen ja antaa kaupassa aidosti mahdollisuuden vertailla. Pakkaus yhdistää tunnearvot, faktat, elämykset sekä informaation. Pakkaus viestii koko brändistä, kertoo pakkausuudistuksen visuaalinen suunnittelija Matti Remes pakkaussuunnittelutoimisto Remes & Packartilta.

Vaikka pakkaukset saavat uuden ulkonäön, säilyvät tuotteet ja reseptit, samoin kuin tuttu punainen kaarilogo ennallaan.

www.saarioinen.fi

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone