Kauppalehti laajentaa palvelutarjontaansa JM Tiedon avulla

2.10.2012 10:14Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Alma Median Kauppalehti ja JM Tieto Oy ovat sopineet laajasta yhteistyöstä tietopalveluiden sekä monikanavaisten markkinointipalveluiden tarjonnassa. Samalla Alma Media ostaa 20 prosenttia JM Tiedon osakkeista. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Alma Medialla on optio hankkia JM Tieto Oy vaiheittain kokonaan omistukseensa seuraavien viiden vuoden aikana.

JM Tiedon erityisosaamista on markkinointi- ja myyntikonseptien rakentaminen B2B-yrityksille. JM Tiedon tarjoomassa yhdistyvät rekisteri- ja analytiikkapalvelut, näiden hyödyntäminen yritysten markkinoinnissa sekä asiakashankinnan ja -hallinnan teknologiat. B2B-rekisterien tarjoajana JM Tieto on Suomessa kolmanneksi suurin. Yhtiön liikevaihto oli viime vuonna vajaat 3 miljoonaa euroa.

Kauppalehden ja JM Tiedon palvelut täydentävät osapuolien mukaan erinomaisesti toisiaan. Kauppalehti Tietopalvelut tarjoaa pääsääntöisesti yritys- ja kiinteistötietoa, kun taas JM Tieto keskittyy markkinointitietoon ja sen hyödyntämiseen. JM Tiedon osaamisesta arvioidaan koituvan synergioita myös muualla Kauppalehti-ryhmässä, kuten Alma360:n asiakasmediaratkaisuissa sekä Kauppalehden mediamyynnissä.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone