Galerie Art vauhdittaa Ferraria

13.11.2008 11:19Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Laatulehtien kustantaja Condé Nast on valinnut Galerie Art -paperin uuteen Ferrari –asiakaslehteen. Ylellinen Ferrari Magazine on esimerkki hyvin kohdennetusta ja selektiivisestä asiakasjulkaisusta – sen saavat vain Ferrarin-auton omistajat ja luksustuotteiden mainostajat.

Pääkriteerinä paperin valinnassa olivat huippuluokan painolaatu ja paperin hyvät loppukäsittely- ja kuivumisominaisuudet.

Condé Nast, johtavien kansainvälisten muoti- ja lifestylelehtien (esimerkiksi Vogue) kustantaja, on viime vuosina laajentanut lehtiportfoliotaan asiakaslehtipuolella, nyt viimeisimpänä lisäyksenä Ferrarin asiakaslehti, sisältäen muidenkin Ferrarin lehtien julkaisuoikeudet.

Galerie Artin valintaa vauhdittivat Condé Nastin aikaisemmat hyvät kokemukset paperista. Galerie Artia on käytetty menestyksekkäästi muun muassa Voguen, Tatlerin ja Traveller-lehden kansissa. Ferrari-lehden värimäärä on suuri molemmilla puolilla arkkia, joten paperin hyvät kuivumisominaisuudet olivat ratkaisevan tärkeitä.

– Galerie Art on kuin luotu Ferrari-lehteen. Valittavan paperin oli viestittävä brändin laatua, ylellisyyttä ja kauneutta, sekä visuaalisesti että tunnun osalta. Painovärin määrä on suuri – painoimme kaikkea yhdestä väristä kuuteen väriin sekä suojalakan, siksi kuivumisominaisuudet olivat erittäin tärkeät. Tämän lisäksi paperin korkea vaaleus, kiilto ja opasiteetti olivat tärkeitä valintakriteereitä, sanoo Sarah Jenson, Condé Nastin tuotantojohtaja.

Neljä kertaa vuodessa julkaistavaa Ferrari Magazine painetaan 30,000 kappaletta. Sisäsivut painetaan Galerie Art Gloss 130 gsm -paperille ja kansi Galerie Art Gloss 300 gsm -paperille. Lehti painetaan St Ives –painolaitoksessa Englannissa arkkioffset-koneella.

Galerie Art -arkkeja myy Suomessa Map Suomi, www.mapsuomi.fi.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone