AGI goes creative

1.10.2008 14:37Uutiset » Tuotteet ja palvelut

AGI tuo marras-joulukuun taitteessa pääjulkaisunsa rinnalle uuden AGI Creative -lehden.

– Muissa Pohjoismaissa toimivat AGI:n kustannusyhtiöt ovat julkaisseet maissaan Creative-lehteä jo muutaman vuoden ajan. Nyt on aika rantauttaa menestyskonsepti myös Suomeen. Creative on ollut lukijoiden keskuudessa hyvin suosittu esimerkiksi Tanskassa ja Ruotsissa, kertoo AGI Suomen toimitusjohtaja Miitre Virtanen.

AGI Creative -lehden sisältö tulee painottumaan nimensä mukaisesti luovan tuotannon alueelle. Yhtenä pääaiheista on pakkaussuunnittelu.

– Lehdessä ruoditaan useammankin artikkelin voimalla pakkaussuunnittelun monenkirjavia mahdollisuuksia. Pakkauspuolihan on graafisella alalla kasvava bisnes. Brändinhallinnasta lehdessä puolestaan kertoo Nestléssä 40-vuotisen uran tehnyt Lars Wallentin ja vahvasti esillä ovat myös erilaiset painomateriaalit. Artikkeleita on kaiken kaikkiaan noin 15 eli kattaus on hyvin monipuolinen. Esiin nostaisin vielä suomalaisesta Sumopaint.comista kertovan jutun, joka käsittelee ammattimaista kuvankäsittelyä nettiselaimen kautta, AGI:n toimituspäällikkö Jarkko Hakola listaa.

AGI Creative tipahtaa postiluukuista marras-joulukuun vaihteessa yhdessä AGI:n joulukuun numeron kanssa. Kyseessä on siis tuplanumero, ja lehdessä on myös laajennettu (4 200 kpl) levikki mainos- ja markkinointitoimistoihin sekä muille luovan tuotannon ammattilaisille.

Mielenkiintoinen loppuvuosi

AGI julkaisee loppuvuonna vielä neljä lehteä. Posti kantaa kuitenkin vain kolme AGI-lähetystä, sillä kuten edellä tuli esille, lähetetään AGI Creative -lehti vuoden viimeisen lehden mukana. Juuri postitustyön alla oleva lokakuun AGI ilmestyy jo tällä viikolla. Siinä päällimmäisinä aiheina ovat offsetpainamisen nykytilan tarkastelu ja digitaalipainotekniikoiden vertailu alan tunnetun gurun, Andrew Tributen toimesta.

– Tällä hetkellä meillä on työn alla marraskuun lehti, jossa pääteemana on Kaapelitehtaalla marraskuun alussa järjestettävät SerPa-messut. Marraskuun lehti tulee olemaan myös debyytti uusille AGI-uutisosioille: Suurkuva ja Pakkaus. Jatkossa AGI varaa näille kahdelle aihealueelle aina vähintään aukeaman. Tarkoitus on esitellä, että mitä näillä kasvavilla markkinoilla kulloinkin tapahtuu, Hakola paljastaa.

Marraskuun AGI:ssa on myös kattava analyysi graafisen työnkulun ohjelmistoista. Tätä SerPa-messuoppaana toimivaa virallista messulehteä jaellaan myös kaikille SerPa-messuvieraille tapahtumassa.
Joulukuussa AGI Creativen kanssa samaan aikaan postitettava ”tavallinen” AGI sisältää asiaa jälkikäsittelystä. Mitä uutta esimerkiksi Drupa-messut toivat jälkikäsittelypuolelle?

– Ainakin offline-UV-lakkalaitteet, joista on oma artikkelinsa lehdessä. Vuoden viimeisessä lehdessä alkaa myös uusi ympäristöaiheinen juttusarja. Ensimmäinen juttu käsittelee ilmastoneutraalia painamista, joka on maailmalla jo yleistymässä, mutta ei vielä Suomessa, Hakola vastaa.

– Marraskuuta odotamme myös innolla, sillä julkaisemme silloin ensimmäisen lukijatutkimuksemme. On mielenkiintoista nähdä, miten lukijat suhtautuvat lehteemme, toimitusjohtaja Virtanen toteaa lopuksi.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone