Vuoden parhaat aikakauslehtikannet yleisöäänestyksessä
Aikakausmedian järjestämässä Editkilpailussa yleisö valitsee Vuoden aikakauslehtikannen. Kansiäänestys on käynnissä 1.–31. maaliskuuta. Kolme eniten ääniä saanutta kantta julkistetaan huhtikuussa ja voittaja julkistetaan toukokuussa järjestettävässä Editgaalassa.
Editkilpailun Vuoden aikakauslehtikansi -sarjan yleisöäänestykseen valittiin 64 kilpailuehdotuksen joukosta kymmenen tuomariston suosikkia. Ehdokkaissa on mukana kahdeksan yleisölehden kantta, yksi asiakaslehden ja yksi ammatti- ja järjestölehden kansi. Kannet yleisöäänestykseen valitsivat Studio Behmin yrittäjä, AD ja kuvittaja Niina Behm, AD, graafinen suunnittelija ja kuvittaja Antti Kyrö, kuvittaja Tuomas Kärkkäinen sekä Tekijä-lehden graafinen suunnittelija Emilie Uggla.
– Kansikilpailun taso oli tänä vuonna kova, ja kärkikymmenikköön nousi visuaalisesti ja tekstisisällöiltään eri tavoin houkuttelevia kansia. Joukossa on oivaltavia kuvituksia, herkullisia lifestyle-asetelmia ja raikkaita henkilökuvia. Ajan henki näkyy esimerkiksi monipuolisena naiskuvana, Aikakausmedian markkinointipäällikkö Outi Itävuo sanoo.
Vuoden aikakauslehtikansi -sarja oli tänä vuonna Editkilpailun suosituin. Sarja on ollut mukana kilpailussa vuodesta 2011. Kansiäänestys löytyy täältä.