Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Sanoma Media aloittaa muutosneuvottelut

27.2.2024 15:41Uutiset » Toimiala

Sanoma Media Finlandiin kuuluvat Helsingin Sanomat ja Sanoman B2B-liiketoimintayksikkö suunnittelevat organisaatiomuutoksia. Muutosneuvottelut saattavat johtaa enimmillään 45 työtehtävän vähenemiseen yrityksessä.

Sanoman tiedotteen mukaan muutosten tavoitteena on digikasvun edellytysten parantaminen ja kyky vastata entistä paremmin mediankulutuksen muutokseen ja asiakkaiden tarpeisiin. Helsingin Sanomissa uudelleenjärjestely voi enimmillään johtaa kahdenkymmenen työtehtävän vähenemiseen ja B2B-liiketoimintayksikössä kahdenkymmenenviiden.

Helsingin Sanomissa suunnitelman lähtökohtana on yksinkertaistaa organisaatiorakennetta ja selkeyttää johtamista sekä lisätä kirjoittavien toimittajien määrää. Strategisena tavoitteena on vauhdittaa digitaalista kasvua.

– Digitaalisten tilauksien määrä kasvaa ja median kulutus siirtyy digiin kiihtyvällä vauhdilla. Tavoitteenamme on organisaatio, joka vastaa aidosti kulutuksen muutokseen. Toimituksemme on monimutkainen ja rakenteet pitkälti ajalta ennen digitaalista muutosta, sanoo Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Erja Yläjärvi.

Sanomatalo Helsingissä. Kuva: Sanoma.

Muutosneuvottelujen piirissä on koko Helsingin Sanomien henkilöstö joitakin poikkeuksia, kuten pääkirjoitus- ja mielipidetoimitusta lukuun ottamatta. Samassa yhteydessä lehti siirtyy kahden päätoimittajan malliin, ja jako uutislinjaan sekä erilliseen syventävään linjaan päättyy. Muutoksen johdosta syventävien sisältöjen päätoimittaja Laura Saarikoski on irtisanoutunut Helsingin Sanomien palveluksesta.

B2B-yksikkö hakee asiakaskeskeisyyttä

Sanoma Media Finlandin B2B-liiketoimintayksikössä suunnitellaan organisaatiomuutosta. Tavoitteena on parantaa monimediallisten ratkaisujen myyntiä sekä digitaalisen kasvun edellytyksiä ja vastata entistä paremmin asiakkaiden tarpeisiin.

Suunnitelman mukaan B2B-myynnin asiakassegmentointia päivitettäisiin ja toimintaa muutettaisiin niin, että se tuottaisi kullekin asiakassegmentille mahdollisimman paljon arvoa. Myynnin sekä asiakkaan tuen toimintoja käännettäisiin yhä enemmän asiakkaiden onnistumisen varmistamiseen. Suunnitelmaan sisältyy myös yhteisten toimintojen keskittämistä.

Array
Share: