Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

PunaMusta Media panostaa kaupan mediaan

2.2.2024 12:17Uutiset » Toimiala
PunaMusta Coloro toteutti kaupan mediaa yhteistyössä Sirowan kanssa. Isänpäivänä Helsingin Sokoksella oli näyttävä Sirowan miesten kosmetiikan osasto. Kuva: PunaMusta Coloro.

Mediakonserni PunaMusta Media julkisti viime viikolla suuria yrityskauppoja, jotka toteutuessaan tulevat muuttamaan konsernin rakennetta merkittävästi. Konserni hyväksyi myös uuden kolmivuotisen strategian, joka tähtää kannattavan kasvun kiihdyttämiseen 2024–2026. Konserni tähtää mm. isoksi toimijaksi kaupan mediassa.

PunaMusta Media sopi medialiiketoimintansa myymisestä Keskisuomalainen-konsernille. Tämä kauppa vaatii vielä kilpailuviranomaisten hyväksynnän. Samassa yhteydessä sovittiin Keskisuomalainen-konserniin kuuluvan Lehtisepät Oy:n arkkipainoliiketoiminnan myymisestä PunaMustalle ja sanomalehtien painamisesta.

Medialiiketoiminnan liikevaihto oli 19 milj. euroa vuonna 2022. Lehtiseppien arkkipainoliiketoiminta oli samana vuonna 4,2 milj. euroa. Näiden muutosten jälkeen PunaMusta Media-konsernin liikevaihto on arviolta 120 milj. euroa. Uutena tavoitteena on liikevaihdon nostaminen vähintään 140 milj. euroon vuoden 2026 lopussa. Siihen tarvittaisiin näkyvyysliiketoiminnassa ja digitaalisessa liiketoiminnassa yli 20 %:n kasvua ja markkinaosuuden kasvattamista painoliiketoiminnassa.

PunaMusta Media haluaa toimitusjohtaja Arttu Sallisen mukaan haastaa vallitsevia käytäntöjä ja tuottaa kumppaneillemme markkinoinnin ja myynnin vaikuttavia ratkaisuja. Kuva: PunaMusta Media.

– PunaMusta Media toteutti edellisen strategiajakson 2021–2023 aikana merkittävän transformaation paino- ja mediayhtiöstä monipuolisia digitaalisia, paino- ja näkyvyysratkaisuja markkinoinnin tarpeeseen tarjoavaksi yhtiöksi. Rakensimme strategiakauden aikana digitaalisesta ja näkyvyysliiketoiminnasta kaksi uutta merkittävää konsernin tulevaisuuden kasvun mahdollistajaa ja onnistuimme samalla vahvistamaan mielikuvaamme asiakaskentässä ratkaisukeskeisenä kokonaisvaltaisena kumppanina, sanoo konsernin toimitusjohtaja Arttu Sallinen pörssitiedotteessa.

Sallisen mukaan konserni haluaa haastaa vallitsevia käytäntöjä ja tuottaa kumppaneille markkinoinnin ja myynnin vaikuttavia ratkaisuja, joiden avulla liiketoiminnan strategiset tavoitteet saavutetaan globaalisti. Erityisesti konsernin tähtäimessä on nouseminen entistä merkittävämmäksi toimijaksi kaupan median toteuttamisessa.

– Median murros tulee kiihtymään ja kauppojen mediallistuminen tulee kasvamaan. Uskomme, että edellisen strategiakauden aikana rakennettu palvelukyvykkyys ja ymmärrys asiakaskentästä mahdollistaa nousumme merkittäväksi strategiseksi kumppaniksi etenkin kaupan alan asiakkaille. Tavoitteenamme onkin ottaa merkittävä asema retail-median kasvun mahdollistajana sekä digitaalisten ratkaisujen että muiden julkaisukanavien ja näiden muodostamien kokonaisuuksien kautta, Sallinen sanoo.

Sallisen mukaan konserni aikoo myös tuoda tekoälyratkaisut voimakkaammin osaksi liiketoimintojen ratkaisuja sekä tarjota asiakkaille heidän ydintoimintaansa muuttavia innovaatioita.

Reino Lantto

 

Array
Share: