Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Markkinoijat odottavat parempaa vuotta 2024

7.12.2023 08:00Uutiset » Toimiala
Panostukset Linkedin-markkinointiin kasvaisivat 36 % ensi vuonna WARC-raportin mukaan. Kuva: Instapage.

Suurin osa maailman markkinointiammattilaisista vaikuttaa olevan optimistisia vuoden 2024 suhteen. Tutkimusyhtiö WARC tekee vuosittain kyselyn maailman markkinoijille, ja vastaajista 61 % uskoo liiketoimintansa olevan paremmassa tilanteessa ensi vuonna verrattuna vuoteen 2023.

WARC kysyi näkymistä yli 1 400 alan ammattilaiselta. Vaikka markkinoijia huolestuttavat talouden taantuman vaikutukset, markkinointibudjettien uskotaan kasvavan ensi vuonna. Markkinointi-investointien odotetaan WARC:n mukaan kasvavan 8 % ensi vuonna ja nousevan ensi kertaa triljoonaan dollariin.

Kaksi kolmasosaa markkinoijista (64 %) uskoo taloudellisen taantuman vaikuttavan eniten markkinointistrategioihin ensi vuonna.  Vastaajista 41 % pitävät inflaatiota ja elinkustannusten kallistumista suurimpina haasteinaan seuraavan 12 kuukauden aikana.

Näkymät ovat kuitenkin erilaisia eri puolilla maailmaa. Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa vain kolmannes markkinoijista uskoo markkinointibudjettien kasvavan. APAC-maissa sen sijaan yli puolet uskoo budjettien kasvavan.

X menettää mainostajia edelleen

Digitaalisten kanavien suosion kasvun ennustetaan jatkuvan. Lisää aiotaan panostaa someen, online-videoon ja mobiiliin, kun taas panostukset pysyvät samoina tai vähenevät perinteisissä kanavissa kuten printti, elokuvat ja TV. Suurin hyötyjä lisärahasta olisi YouTube ja toisessa päässä listaa Facebook polkee paikallaan, Snapchat menettäisi 4 % ja X eli aiempi Twitter jatkaisi laskuaan 21 %:n pudotuksella.

WARC:in raportista The Marketer’s Toolkit 2024 on saatavissa ilmainen tiivistelmä ja podcasteja.

Lähde: WARC The Marketer’s Toolkit 2024.
Array
Share: