Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Marimekon brändiuudistus sai tunnustusta

27.11.2023 08:50Uutiset » Toimiala
Tiina Alahuhta-Kasko. Kuva: MAT-säätiö.

MAT-Säätiön jo 47. kertaa jakaman Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saa vuonna 2023 Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko.  Palkinnon perustelujen mukaan hänen johtamansa brändin modernisointi on kummunnut poikkeuksellisella tavalla brändin perinteen säilyttämisestä sekä innovatiivisista kansainvälisistä yhteistyöprojekteista, jotka ovat tuoneet Marimekolle kasvua ja tunnettuutta maailmanlaajuisesti.

– Marimekon menestys Tiina Alahuhta-Kaskon johdolla on poikkeuksellista. Hänen johtamansa brändin uudistaminen on tuonut Marimekon ajan hermolle ja sopeuttanut sen nykyajan kuluttajien vaatimuksiin. Samalla on kunnioitettu brändin perinteitä, kuten säilytetty alkuperäinen logo koskemattomana, mikä osoittaa vankkumatonta sitoutumista ja uskoa brändiin, perustelee valintaa MAT-säätiön puheenjohtaja Pasi Myllymaa.

Lisäksi MAT-Säätiön valinnassa korostuu Marimekon kasvun taustalla oleva kansainvälistyminen.

– Marimekon solmimat yhteistyöprojektit monien nimekkäiden brändien kanssa ovat olleet onnistunut ja olennainen osa Marimekon strategiaa laajentua uusille markkinoille ja kasvattaa tunnettuuttaan maailmanlaajuisesti. Tällaiset liittoumat osoittavat brändin monipuolisuutta ja kykyä tavoittaa uusia yleisöjä, mistä on kiittäminen Alahuhta-Kaskoa, jatkaa Myllymaa.

Aiempien Mainonnan Monitaho -tunnustusten saajien tavoin Alahuhta-Kasko sai kunnian valita, kenelle myönnetään MAT-Säätiön 3000 euron arvoinen stipendi. Hän ohjaa stipendin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun International Design Business Management -ohjelmalle (IDBM), jossa se tukee erityisesti suomalaisen designalan markkinoinnin edistämistä.

Array
Share: