Land of Free Press oli Vuoden Huippu

12.4.2019 16:19Uutiset » Toimiala
Trumpin ja Putinin huipputapaamiseen ajoitetun kampanja Land of Free Press voitti Grand Prix’n Vuoden Huiput -kilpailussa. Kuva: Grafia.

Vuoden Huiput -kilpailun pääpalkinnon eli Grand Prix’n sai TBWA:n Helsingin Sanomille suunnittelema Land of Free Press. Ylituomari Päivi Häikiön valitsema voittajatyö sai lisäksi Kultahuiput kahdessa sarjassa.

Trumpin ja Putinin huipputapaamiseen ajoitetun kampanjan luovasta suunnittelusta TBWA\Helsingillä vastasivat mm. Sami Kelahaara, Jyrki Poutanen ja Erno Reinikainen.

– Älykäs ajatus, nopea ja erinomaisesti ajoitettu toteutus, usko minimalismin ja kiteytetyn sanoman voimaan sekä halu vaikuttaa – siinä tämän kampanjan voittamaton yhdistelmä. Helsingin Sanomat tekee väsymätöntä työtä tämän kompleksisen maailman tilan valottamiseksi, ja tämä medialähtö antoi sille näkyvät puitteet, juuri oikealla hetkellä, kuvailee voittajan valinnut ylituomari Päivi Häikiö.

Luovan suunnittelun ammattilaiset valitsivat kilpailussa 39. kerran kotimaisen markkinointiviestinnän ja muotoilun kärjen. Vuoden Huiput -gaalassa palkittiin yhteiskunnallisesti merkittäviä, rohkeita ja luovia markkinointi- ja designtekoja. Palkituissa oli kattava joukko erilaisia tekijöitä ja toimistoja, mutta TBWA\Helsinki oli toista vuotta peräkkäin voitokkain yksittäinen mainostoimisto.

Vuoden Asiakashuippu on palkinto hyvälle markkinoinnin ja muotoilun ostajalle.

– Suvi Kallion tiimeineen luotsaama Flow itsessään on huippuunsa viety tuote. Flow’n logosta ja typografisesta käsittelystä on tullut klassikko jo eläessään. Se ei ole helppo tai itsestään selvä festivaali-identiteetti. Onkin vaatinut asiakkaalta vahvaa luottoa suunnittelijoihin ja tyylillisesti korkeaa rimaa ostaa tämä identiteetti. Vuosien varrella Flow on tarjonnut lukemattomille suunnittelijoille, kuvaajille ja luoville mahdollisuuksia toteuttaa itseään festivaalin puitteissa, ylituomari Päivi Häikiö toteaa.