Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Brawo ja Tammerneon tiivistävät yhteistyötään

5.2.2024 09:08Uutiset » Toimiala
Brawo ja Tammerneon toimivat nyt yhdessä. Kolmas vasemmalta on Tammerneonin toimitusjohtaja Timo Mattila ja neljäs vasemmalta Brawon toimitusjohtaja Aku Kaukoluoto. Kuva: Tammerneon.

Bränditalo Brawo Group Oy on ostanut merkittävän osuuden Tammerneon Oy:stä. Osakehankinnalla Brawo kertoo vahvistavansa palvelutarjontaansa ja osaamistaan valomainosten saralla. Tammerneon laajentaa tuotetarjontaansa kaupan myötä.

– Tammerneonin saaminen osaksi Brawon yritysportfoliota on meille erittäin merkittävä askel. Tämä kauppa vahvistaa pitkän tähtäimen strategiaamme etenkin isojen kokonaisuuksien toteuttajana. Valomainokset ovat olleet jo entuudestaan iso osa Brawon palvelupakettia ja Tammerneon on ollut meille tärkeä yhteistyökumppani varsinkin suuremmissa projekteissa. Heidän yli 50 vuoden kokemuksensa valomainoksista on rakentanut vahvaa osaamista ja asiantuntijuutta, johon olemme voineet luottaa, kertoo Brawon toimitusjohtaja Aku Kaukoluoto.

Kaupan myötä Brawo on entistä kokonaisvaltaisempi bränditalo, joka kykenee tarjoamaan koko paketin talon sisäisesti toteutettuna. Osaomistus vahvistaa Brawon ja Tammerneonin keskinäistä sidettä. Yritykset jatkavat itsenäisinä toimijoina.

Tammerneon laajentaa tuotetarjontaansa omistajaorganisaation muutoksen myötä. Yhtiön pääomistajana ja toimitusjohtajana aloitti 1. helmikuuta Timo Mattila. Hän on tullut yhtiön palvelukseen vuonna 2016 ja on toiminut aiemmin yhtiön myynti- ja varatoimitusjohtajana. Hän toimii myös Suomen Valomainosliitto ry:n puheenjohtajana sekä European Sign Federationin (Euroopan Valomainosliitto) hallituksen jäsenenä.

Tammerneon Oy tunnetaan tiedotteen mukaan yhtenä Pohjois-Euroopan merkittävimmistä valomainostaloista. Yrityksen uuden kasvustrategian osana on kirkastaa asemaansa kansainvälisillä markkinoilla. Noin kolmannes yrityksen tuotannosta toimitetaan vientimarkkinoille. Viimeisin merkittävä kansainvälinen sopimus Tammerneonille on Tukholman metron miljoonien arvoinen opasteiden toimitus, joka kattaa kaikki Ruotsin pääkaupungin 100 metroasemaa. Yritys hakee uutta kasvua myös laajentamalla liiketoimintaansa investoimalla kauppojen ja liikepaikkojen sisämiljööpalveluiden kehittämiseen.

Brawo kertoo olevansa valtakunnallisesti toimiva kokonaisvaltaisen brändäyksen kumppani, jossa yhdistyvät visuaalinen ja digitaalinen suunnitteluosaaminen sekä vuosikymmenten kokemus suurkuvatuotannoista ja mainosratkaisuista. Brawon ja Tammerneonin yritysportfolion yritysten yhteenlaskettu liikevaihto on noin 9,2 miljoonaa ja ne työllistävät noin 50 henkilöä.

Array
Share: