Hakolan Ystävät-mallistosta Vuoden Mainos

1.4.2021 07:58Uutiset » Toimiala
Huonekalutehdas Hakola mainosti Ystävät-mallistoa mm. lehdissä ja somessa. Kuva: Hakola.

Huonekalutehdas Hakolan Ystävät-malliston mainos voitti Vuoden Mainos Grand Prix -pääpalkinnon. Mainoksen suunnitteli Hakolalle mainostoimisto Grundlage. Hakola avasi verkkokauppansa ilmaiseksi myyntikanavaksi korkeatasoisille suomalaisille designtuotteille, joiden kaupankäynti on nyt kivijalassa romahtanut.

– Kun Suomi meni koronan vuoksi kiinni, Grundlage kehitti ajatuksen Ystävät-mallistosta, joka avasi Hakolan suositun verkkokaupan sellaisille designyrityksille, joilla sellaista ei ole. Ystävät-mallistosta tuli täydellinen esimerkki mission dramatisoinnista aidoksi teoksi, mutta se oli myös markkinoinnin ja myynnin riemuvoitto, kertoo idean kehittänyt Grundlagen Greative Director Mari Tauler.

Vuoden Mainos -kilpailua on järjestänyt jo yli 20 vuotta Turun Markkinointiliitto. Kilpailun päätuomarina jo neljättä kertaa toimineen Eka Ruolan mukaan osallistuneiden töiden taso on koventunut viimeisten vuosien aikana – niin luovan työn kuin entryjenkin osalta.

Tämän vuoden kilpailussa menestyi erityisesti mainostoimisto Grundlage, jolla oli shortlistalla yhteensä yhdeksän työtä. Kilpailun pääpalkinnon lisäksi toimiston suunnittelema Hakolan Ystävät-mallisto voitti Paras Oivallus- ja Paras Suunnittelu -sarjat. Bernerin LV-tuotebrändille toteutettu Aurinkokello-kampanja voitti Paras Toteutus -sarjan.

Paras Tulos -sarjan voitti mainostoimisto 4D:n Rosténin Rostis-kampanja.

Share: