Vuoden aikakauslehtimainos kolmen kauppa

27.2.2020 07:38Uutiset » Toimiala
Aurinkomatkojen mainos on mainossarja. Oatly mainostaa kaurajuomaansa ja saariston järjestön mainos on juliste Suomen Roskakalat. Kuvat: Aiakakausmedia.

Aikakausmedian Editkilpailussa palkitaan 15 toimituksellisen sarjan lisäksi kolme mainonnallista sarjaa, joista sarjan Vuoden aikakauslehtimainos kolme finalistia on nyt julkistettu. Finaalin pääsivät Aurinkomatkojen, Oatlyn ja Pidä Saaristo Siistinä ry:n mainokset.

Mainoksen/mainossarjan valinnassa ehdokkaina olivat Aikakausmedian ja Markkinointi&Mainonta -lehden Kuukauden aikkarimainos -kisassa mukana olleet ja Aikakausmedia ADS:n kautta välitetyt mainokset. Tuomariston arvioitavana oli noin 100 aikakauslehtimainosta vuodelta 2019.

Aurinkomatkojen mainos Vastuullisuus kuuluu pakettiin on mainossarja. Oatly mainostaa kaurajuomaansa ja saariston järjestön mainos on juliste Suomen Roskakalat.

Tuomaristo valitsee myös voittajan uudessa sarjassa Markkinoinnillinen ratkaisu aikakausmediassa. Vuoden aikakausmediamainostaja -sarjan voittajan valitsee Aikakausmedian Mediamyyntiryhmä. Näissä sarjoissa ei ole shortlistaa.

Kaikkien sarjojen voittajat julkistetaan Editgaalassa 19.3.