Viestinnän Keskusliitto muuttuu Medialiitoksi

17.11.2016 08:05Uutiset » Toimiala

medialiitto_logo_vaaka

Media-alan kattojärjestö Viestinnän Keskusliitto muuttaa nimensä Medialiitoksi 1.1.2017. Medialiiton ja sen jäsenliittojen yhteistyötä tiivistetään nimittämällä jäsenliittojen johtajat Medialiiton toimialajohtajiksi.

– Uusi nimi kuvaa paremmin modernia toimialaamme. Toimimme moniäänisen ja moniarvoisen, yhteiskuntaa vahvistavan media-alan puolesta, kuvaa liiton hallituksen puheenjohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

Medialiitto on media-alan ja graafisen teollisuuden yritysten etujärjestö. Toimitusjohtaja Jukka Holmbergin mukaan Medialiiton kaksi tärkeintä toimialuetta ovat jatkossakin elinkeinopoliittinen edunvalvonta ja työmarkkinaedunvalvonta. Lisäksi liitto edistää media-alan uutta kasvua.

Medialiittoon ja sen jäsenliittoihin – Aikakauslehtien liitto, Graafinen Teollisuus, Sanomalehtien Liitto ja Suomen Kustannusyhdistys – kuuluu yhteensä lähes 700 jäsenyritystä, jotka työllistävät noin 20 000 henkilöä. Toimialan yhteenlaskettu liikevaihto on 4,3 miljardia euroa.

Medialiiton ja sen jäsenliittojen yhteistyötä tiivistetään nimittämällä 1.1.2017 alkaen Aikakauslehtien liiton liittojohtaja Mikko Hoikka, Graafisen Teollisuuden liittojohtaja Lasse Krogell ja Suomen Kustannusyhdistyksen johtaja Sakari Laiho Medialiiton toimialajohtajiksi. Toimialajohtajat jatkavat myös omien liittojensa johtajina. Toimitusjohtaja Jukka Holmberg johtaa Sanomalehtien Liittoa ja vastaa Medialiitossa uutismedian toimialueesta.

Nimen ja logon visuaalisesta uudistuksesta vastasi sisältötoimisto Kubo Creative Agency.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone