Uusi toimija Coloro iskee myymälämarkkinointiin

13.9.2018 16:30Uutiset » Toimiala
Coloron perustajat vasemmalta Jyrki Narinen, Ii-Min Tcheng, Ilkka Mattila ja Roope Ropponen. Kuva: Coloro.

Graafiselle alalle on syntynyt uusi toimija Coloro, jonka takana ovat kokeneet ja tunnetut nimet. Jyrki Narisen luotsaamana Coloro aikoo iskeä erityisesti myymälämarkkinointiin ja tähtää nopeaan kansainväliseen kasvuun.

Uuden yrityksen tavoitteena on kasvaa rajusti sekä Suomessa että lähialuemarkkinoilla, kertoo toimitusjohtajana aloittava Jyrki Narinen.

– Graafisen alan vienti on kääntynyt tuonniksi. Suomesta löytyy hyvin harvoja menestyjiä. Samaan aikaan Saksassa ja Hollannissa operoi miljardien liikevaihtoja pyörittäviä globaaleja toimijoita, toteaa Narinen.

Graafinen ala on maailman neljänneksi suurin toimiala ja se on vahvassa kasvussa. Narisen mukaan ei ole mitään syytä, miksei Suomesta voisi nousta kansainväliseen menestykseen. Coloro haluaa rakentaa voittavan konseptin kilpailemaan parhaiden ulkomaisten kilpailijoiden kanssa.

Coloro panostaa erityisesti fyysisiin kohtaamispisteisiin ja niiden vaikuttavuuden maksimointiin.

– Me haluamme värjätä koko maailman materiaalista ja ympäristöstä riippumatta. Alaa seuratessa on usein tuntunut siltä, että halutaan tehdä kaikkea muuta kuin omaa ydintyötä. Me keskitymme vaikuttavuuden hyötyjen toimittamiseen asiakkaillemme värjäämisen keinoin, toteaa Coloron myynnistä ja asiakaskokemuksesta vastaava Ilkka Mattila.

Coloro aikoo iskeä erityisesti kovassa kasvussa olevaan myymälämarkkinointiin sekä tuottaa valmiit rajapinnat asiakkaiden automaatioprosesseihin kytkeytymistä varten. Logistiikka on myös toiminnan ytimessä.

– Markkinointilogistiikka on liiketoiminnan alue, joka on vielä varsin jäsentymätön. Yhdessä toimivan myynninedistämisen kanssa uskomme, että siellä on paljon voitettavaa, sanoo Narinen.

Yrityksen ensimmäiset rekrytoinnit on jo tehty ja tavoitteena on työllistää vuoden lopulla yli 30 ammattilaista.

DMP:n toimitusjohtajana ja Granon varatoimitusjohtajana aiemmin toimineen Narisen ja mm. SOK:n markkinoinnissa ja Smartumin myynti- ja markkinointijohtajana toimineen Mattilan lisäksi Coloron perustajaosakkaita ovat Ii-Min Tcheng ja Roope Ropponen. Tcheng tunnetaan parhaiten taustastaan DMP:n ja Granon asiakkuusjohtajana. Alppilajien kaupallistajana kannuksensa hankkinut Ropponen on myöhemmin toiminut myynnin ja markkinoinnin eri tehtävissä mm. mainostoimisto G2 Helsingissä sekä markkinointijohtajana Infront Finlandissa.

Lisää Coloron suunnitelmista voit lukea Print&Median seuraavassa lokakuun numerossa.

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone