Unileverin monikanavaratkaisut palkittiin

9.4.2019 07:51Uutiset » Toimiala
Unileverin kosmetiikkakampanjan mainos. Kuva: Aikakausmedia.

Vuoden aikakausmediamainostajana Editkilpailussa palkittiin Unilever Finland, joka kasvatti vuonna 2018 panostuksiaan aikakauslehtiin merkittävästi ja nousi lisäpanostuksen myötä toiseksi suurimmaksi aikakauslehtimainostajaksi.

Tuomaristo kiitti mainostajan kykyä hyödyntää aikakausmedioita johdonmukaisesti ja taitavasti niin printissä kuin digitaalisestikin. Tuomariston mukaan laadukkailla monikanavaratkaisuilla on saavutettu erinomaisia tuloksia monella mittarilla.

Vuoden aikakausmediamainostajan valitsee vuosittain Aikakausmedian Mediamyyntiryhmä, jossa on edustettuna kaikkien suurimpien aikakauslehtikustantajien mediamyyntijohto.

Editkilpailussa palkittiin myös alan toimituksellisia osaajia sekä mainonnan tekijöitä. Parhaana aikakauslehtimainoksena palkittiin Helsingin kaupungin lähisuhdeväkivallan ehkäisytyöryhmän mainos ”Korva”, joka kiinnittää huomiota sanalliseen väkivaltaan. Mainoksen on suunnitellut mainostoimisto Folk Finland.

Vuoden 2018 yleisömediaksi valittiin Talouselämä. Tuomariston mukaan lehti on edelläkävijä aikakauslehtibrändien joukossa ja erinomaisesti pintansa pitävä klassikko uudistustenkin kautta. Talouselämä on pystynyt näyttämään, että laatujournalismi digissä on mahdollista – ja jopa hyvää liiketoimintaa.