Ulkomainonta kasvoi eduskuntavaaleissa

21.4.2015 08:02Uutiset » Toimiala

Eduskuntavaalien vaalimainonta lisääntyi ulkomainonnassa merkittävästi verrattuna edellisiin, vuoden 2011, eduskuntavaaleihin. Vuonna 2015 eduskuntavaaleissa saavutettiin kahdenkymmenen prosentin kasvu edellisiin vaaleihin verrattuna.

Suomen Ulkomainosliiton, Outdoor Finlandin, jäsenyritysten vaalimainosmyynti oli näissä vaaleissa noin 1,7 miljoonaa euroa. Ulkomainonnalla on muutenkin mennyt hyvin sekä viime vuonna että tämän vuoden alussa. Viime vuosi oli ulkomainonnan toinen perättäinen ennätyksellinen kasvun vuosi, ja sen osuus koko mainoskakusta nousi 3,8 prosenttiin.

Vaalit näkyivät ulkomainonnassa, mutta paljon myös sosiaalisen median kanavissa.

– Ulkomainonnan ja sosiaalisen median kasvu korostaa näiden kahden viestintäkanavan toisiaan täydentävää roolia. Ulkomainonta herättää huomion ja ohjaa verkkoon sekä lisää esimerkiksi mobiilihakujen määrää, sanoo Ulkomainosliiton hallituksen puheenjohtaja Klaus Kuhanen.

Kuva: Vaalimainontaa Helsingin Hakaniemessä/Ulkomainosliitto.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone