Ulkomainonta kasvoi alkuvuonna eniten
Ulkomainonta oli mediamainonnan menestyjä tammi-maaliskuussa. Se kasvoi 15,7 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Myös mainonta radiossa, verkossa ja elokuvissa kasvoivat alkuvuonna. Printtimainonnan ja tv-mainonnan lasku jatkui.
TNS Ad Intelligencen keräämien lukujen mukaan mediamainonnan lasku hidastui maaliskuussa 2,5 prosenttiin. Koko alkuvuoden pudotus oli 4,8 prosenttia. Printtimainonnassa ainoastaan kaupunki- ja noutolehtien luvut kääntyivät positiiviksi maaliskuussa.
Tärkeistä toimialoista mainostamista on supistanut vähiten matkailu ja liikenne. Eniten pudotusta oli työpaikkojen ja vähittäiskaupan ilmoittelussa. Autokauppa on piristynyt ja sen mainonta kääntyi nousuun maaliskuussa.
Kuva: Chiquitan mainoskampanja, Outdoor Finland.
Array