Ulkomainonnan vahva kasvu jatkuu

23.10.2018 08:13Uutiset » Toimiala
Elintarvikealan mainonta kasvoi syyskuussa. Kuva: Clear Channel.

Ulkomainonta on ollut mediamainonnan selvä voittaja tänä vuonna ja vahva kasvu jatkui syyskuussakin. Ulkomainontaan panostettiin 25,5 % viimevuotista enemmän. Syyskuussa koko mediamainonnan määrä laski 2,5 % vuoden 2017 syyskuuhun verrattuna.

Ulkomainonta on kasvanut tammi-syyskuussa 12,7 % viime vuodesta. Toiseksi eniten on kasvanut elokuvamainonta, 4,7 %. Mediamainonta on kokonaisuudessaan kumulatiivisesti laskenut 1,9 %.

Printtimainonnan lasku jatkui syyskuussa ja pakkasella olivat nyt myös televisio, radio ja verkkomediat.

Mediamainontaansa lisäsivät syyskuussa erityisesti matkailun ja liikenteen, elintarvike- ja finanssialojen mainostajat. Työpaikkailmoittelu kasvoi 3,1 %.

Merkkimainonta laski 3,0 % ja vähittäiskaupan mainonta 5,2 % verrattuna vuoden 2017 syyskuuhun. Luokiteltu ilmoittelu kasvoi 3,7 % Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannan mukaan.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone