Ulkomainonnan vahva kasvu jatkui elokuussa

23.9.2014 07:56Uutiset » Toimiala

Ulkomainonnan vahva kasvu jatkui elokuussa, vaikka mainossää olikin muuten kolea. Ulkomainonta kasvoi viime vuoteen verrattuna peräti 27,6 prosenttia, joka on enemmän kuin verkkomainonnan kasvu. Kasvussa olivat myös radiomainonta ja elokuvamainonta.

Koko mediamainonnan määrä väheni elokuussa 2,2 prosenttia viime vuoden vastaavasta ajankohdasta, kertoo TNS Ad Intelligence. Televisiomainonnan kasvu oli pyöreä nolla ja printtimainonnan alamäki jatkui edelleen.

Printtiin iskee pahasti merkkitavaranmainonnan ja kaupan mainonnan jatkuva lasku. Luokiteltu mainonta sen sijaan ylsi hienoiseen nousuun elokuussa. Tärkeimmistä toimialoista plussalle ponnistivat matkailu ja liikenne sekä avoimet työpaikat.

Kuva: Outdoor Finland.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone