Tokmannin kampanja vuoden paras AdProfitissa

5.5.2017 08:10Uutiset » Toimiala
Kuva: Tokmannin mainos.

Tokmanni-myymäläketjun markkinointikampanja oli vuoden 2016 paras. Se voitti markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavan AdProfit 2016 -kilpailun. Vuoden paras lanseeraus oli Fazer Juuresleipä.

Kilpailun ylituomariston mukaan Tokmannin kampanja todisti, että kivijalkakauppa pystyy hyvällä strategialla taistelemaan asemastaan menestyksellä. ”Konsepti oli erinomainen; se puhutteli molempia aivolohkoja, loi uskottavuutta ja laajensi kohderyhmää. Toteutus oli äärimmäisen yhtenäinen kaikissa välineissä, muovikassiin asti. Pisteitä systemaattisesta ja tiukasta tavoitteiden asettamisesta”.

Tokmannin kampanjan toteuttivat Bob the Robot ja Dagmar. AdProfitin palkinto on jo viides Tokmannin markkinoinnin saama tunnustus noin vuoden sisään.

Parhaasta lanseerauksesta palkittu Fazer johti ylituomariston mukaan todella markkinaa ja kehitti koko leipäkategoriaa. ”Kampanja yhdisti kuluttaja-insightin relevantilla tavalla ja vastasi siihen hyvällä tuotteistuksella. Kampanja pysyi ehjänä läpi kaikkien medioiden aina leipäpussiin asti”.

Fazer Juuresleipä -kampanjan toteuttivat SEK ja Dagmar.

Vuoden parhaaksi yhteiskunnalliseksi kampanjaksi valittiin Syöpäsäätiön Roosa nauha 2016.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone