Tokmanni teki vuoden markkinointiteon

23.1.2017 08:35Uutiset » Toimiala
Herra Tokmanni ja Sebastian Très-Aimé -mainosvideota esitettiin muun muassa kaupallisilla televisiokanavilla ja sosiaalisessa mediassa lokakuussa 2016.

Markkinointi & Mainonta -lehti ja MARK Suomen Markkinointiliitto valitsivat Vuoden 2016 Markkinointiteoksi kauppaketju Tokmannin markkinointiuudistuksen.

Vuoden markkinointiteon kriteerinä on perinteisesti ollut, että teon tulee ylittää tavanomainen markkinointiteko ja luoda uutta. Tuomariston mukaan markkinoinnin uudistaminen on rakentanut Tokmannin liiketoimintaa ja kehittänyt yrityksen brändiä.

– Palkinnon saaminen vahvistaa käsitystämme siitä, että uudistuksemme on herättänyt positiivista huomiota ja että olemme oikealla tiellä, Tokmannin markkinointijohtaja Tomi Hakanpää kertoo tiedotteessa.

Markkinointiuudistuksen konkreettiset toimet alkoivat näkyä suurelle yleisölle vuoden 2016 lokakuusta alkaen. Tuolloin Tokmanni lanseerasi Maailman paras ostaja -markkinointikonseptinsa ja herra Tokmanni -mainoshahmon. Konseptin rakentamisessa Tokmannin kumppanina on ollut mainostoimisto Bob the Robot.

Tunnetuksi Tokmanni on tullut erityisesti viikoittain jaettavista, Tarjoussanomat-nimellä kulkevista suorajakelumainoksistaan. Tarjoussanomia Tokmanni julkaisee jatkossakin, mutta viime vuoden lopun Facebook Live -lähetykset, Hinnanjuhlat itsenäisyyspäivänä ja Kynttilämaraton joulun alla ovat esimerkkejä siitä, että Tokmannin tarinan halutaan näkyvän ja kuuluvan aiempaa monikanavaisemmin.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone