Times Squaren mainostaulu toimii tuuli- ja aurinkoenergialla

19.1.2009 15:11Uutiset » Toimiala

Vuoden 2009 vaihteessa New Yorkin legendaarista uudenvuodenjuhlaa komisti Times Squaren ensimmäinen ekologinen mainostaulu, joka saa käyttövoimansa yksinomaan tuulesta ja auringosta. Ekotaulun on valmistanut Ricoh. Uusiutuvaa energiaa käyttävän mainostaulun säästämällä sähköllä voidaan esimerkiksi valaista kuusi keskikokoista kotia vuodessa ja vähentää hiilidioksidipäästöjä 18 tonnilla vastaavassa ajassa.

– Ricohin näkyvyys Times Squarella on ilahduttavaa, mutta vielä
tyytyväisempiä olemme saavuttaessamme sen ainoastaan uusiutuvia
energialähteitä käyttämällä, toteaa Kirk Yoshida, Ricoh Americas Corporationin toimitusjohtaja.

– Samalla kun Times Squaren ekotaulu tuo esiin Ricoh-brändiä, se kertoo myös sitoutumisestamme ympäristönsuojeluun ja osoittaa, että olemme kestävän kehityksen etulinjassa.

Ricoh on panostanut ympäristönsuojeluun jo pitkään

Vuonna 1976 perustettu ympäristönsuojelutyöryhmä valvoo, että Ricohin ympäristötavoitteet ja -strategiat ovat avainasemassa uusia tuotteita ja palveluita suunniteltaessa, kehitettäessä, toteutettaessa ja markkinoitaessa. Työryhmän laatima ympäristötoimintaohjelma perustuu visioon yhteiskunnan tilasta vuonna 2050 ja sen vaikutuksista ympäristöön ja liiketoimintaan. Erityisesti korostuu tarve kehittää yksityiskohtaisia toimintatapoja, joilla ympäristön hyvinvointi voidaan varmistaa pitkällä tähtäimellä. Ricoh auttaa yrityksiä toimimaan tehokkaasti, mutta jättämään pienempiä hiilijalanjälkiä.

Ekotaulua voi seurata suorana lähetyksenä osoitteessa
http://www.ricoh-eco.com.

Faktoja mainostaulusta:

MIKÄ: Ekotaulu saa käyttövoimansa 16 tuuliturbiinista ja 64 aurinkopaneelista. Taulu on noin 38 metriä korkea, 14 metriä leveä ja painaa lähes 16 tonnia.

MISSÄ: Times Square, New York, USA

– Ricohin ekotaulu säästää sähköä 200 kWh päivässä.
– Pelkästään New Yorkissa 15 000 mainostaulua, joiden kulutus on 300 000 kWh päivässä.
– USA:ssa on yhteensä noin 200 000 mainostaulua, jotka kuluttavat sähköä 40 miljoonaa kWh päivässä.
– Maailman 300 suurimmassa kaupungissa on 2 miljoonaa mainostaulua ja kulutus 150 miljardia kWh vuodessa.
– Tämä vastaa maailman kaikkien autojen yhden päivän hiilidioksidipäästöjä ja samalla energiamäärällä valaisisi New Yorkin kokoisen kaupungin seuraavat 10 vuotta.

Katso yrityksen Ricoh estradisivu
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone