Think Ink -kilpailun finaaliin kahdeksan ideaa

19.4.2016 08:48Uutiset » Toimiala

Think Ink-2016-logo

Viestintäalan tutkimussäätiön Think Ink -innovaatiokilpailuun ReThink Ink – Mullista mainonta jätettiin helmikuun loppuun mennessä yhteensä 63 ehdotusta. Niistä on valittu kahdeksan ideaa loppukilpailuun.

Median, mainonnan ja startup-maailman ammattilaisista koottu tuomaristo seuloi loppukilpailuun kahdeksan ideaa. Tuomariston valintakriteereissä painottuivat idean vastaavuus kilpailukuvaukseen, innovatiivisuus ja uutuusarvo, vaikuttavuus sekä toteutuskelpoisuus.

– On tärkeää, että ideat auttavat luomaan monipuolisempia ratkaisuja mainostajille ja uusia tuottoja medialle, tai auttavat aikaansaamaan uudenlaista liiketoimintaa media-alalle. Menestymisen edellytyksiä on ideoilla, joiden ydin on pystytty tiivistämään riittävän selkeään muotoon, niistä on esittää mahdollisia sovelluskohteita tai esimerkkejä ja takana tiimi, jolla on käsitys siitä, mitä halutaan saada seuraavan puolen vuoden aikana aikaan, tuomariston jäsen Tuula Kallio Dagmarilta sanoo.

– Tämä on kolmas Think Ink -kilpailu ja aihe keskittyi tällä kertaa mainontaan, joka on median tulevaisuuden kannalta erittäin merkittävää. Puolen vuoden kehittämisjakso on lyhyt ja sen aikana pitää päästä tekemään pilotti asiakkaan kanssa. Siksi kiinnitettiin huomiota myös siihen, että kilpailijat ovat ainakin alustavasti tätä jo miettineet, toteaa kilpailun tuomariston puheenjohtaja ja säätiön hallituksen jäsen Timo Ketonen.

Kilpailun voittajat julkistetaan marraskuussa. Think Ink palkitsee voittajan ja enintään viisi muuta yhteensä 140 000 euron palkinnoin. Pääpalkinto on 80 000 euroa.

Lisätietoja finaaliin päässeistä ideoista.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone