Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Think Ink -innovaatiokilpailu käynnistyy jälleen

3.2.2022 09:55Uutiset » Toimiala

Media-alan tutkimussäätiön järjestämä Think Ink -innovaatiokilpailu hakee nyt ideoita sitouttavasta ja vuorovaikutteisesta mediasta. Tuomaristo arvioi kilpailuehdokkaat niiden uutuusarvon, potentiaalisen vaikuttavuuden ja toteutettavuuden perusteella.

Yleisön sitouttaminen mediatuotteisiin on ollut mediatalojen haasteena jo jonkin aikaa. Uutismediat kilpailevat ajankäytöstä myös monien muiden medioiden kanssa aina viihteestä sosiaalisen median kanaviin. Think Ink -kilpailussa haetaankin tänä vuonna ideoita sitouttavasta ja vuorovaikutteisesta mediasta. Idea voi olla pelkkä aihio, konsepti tai pidemmälle viety uusi palvelu. Se voi liittyä uutismediaan, aikakausmediaan, kirja-alaan, painoalaan tai televisioon ja radioon.

Kilpailuun voivat osallistua yksittäiset henkilöt, ryhmät, järjestöt ja yritykset Suomessa.

Think Ink -kilpailun ensimmäisen vaiheen hakuaika päättyy 26.4.2022. Toiseen vaiheeseen tuomaristo valitsee 8–10 parasta ideaa, joiden jatkokehitystä Media-alan tutkimussäätiö tukee. Voittaja julkistetaan tammikuussa 2023. Palkintojen yhteissumma on 200 000 euroa, ja niiden avulla on tarkoitus toteuttaa ideat.

Kilpailun tuomariston puheenjohtajana toimii säätiön hallituksen jäsen Elias Erämaja (Graafinen Teollisuus ry ja Medialiitto). Säätiötä edustaa lisäksi säätiön johtaja Noora Alanne. Tuomaristoon kuuluu myös yrittäjä ja sijoittaja Saga Forss, Markus Nieminen (TBWA) sekä Niiles Nousuniemi (Kaleva Media).

Think Ink -kilpailu järjestettiin viimeksi vuonna 2020, jolloin teemana oli digitaalinen tarinankerronta. Pääpalkinnon voitti lasten ja aikuisten ympäristökasvatussovellus Hiphei Hybridi.

Array
Share: