Suomalaiset menestyivät AD-suunnittelukilpailussa

13.11.2018 07:00Uutiset » Toimiala
Aukeama EMMAn Olafur Eliasson – Pentagonal Landscapes -kirjasta. Kuva: Antti Huittinen/EMMA.

Suomalaiset suunnittelijat ja toimistot keräsivät vaikuttavan palkintosaaliin viime viikonloppuna Barcelonassa jaetuista Art Directors Awards ’18 -palkinnoista. Kuudes ja hasan & partners saivat kultaa.

Koko kilpailuun osallistui yhteensä 720 työtä eurooppalaisista Art Directors Club of Europe -sisarjärjestöistä 24 maasta. Koko kilpailun pääpalkinnon sai Jung von Matt Germanyn suunnittelema ”BVG x Adidas – The ticket shoe” -kampanja. Saksa keräsi myös kilpailun suurimman palkintomäärän.

Suomalaisista kultaa voittivat Kuudennen Tony Eräpuron suunnittelema Olafur Eliasson: Pentagonal Landscapes -julkaisu sekä hasan & partnersin Katariina Harteelan Sheboard – Raised by Words -työ.

Suomalaisten työt ovat osallistuneet Grafian Vuoden Huiput -kilpailuun. Vuoden Huiput on osa Art Directors Club of Europe -verkostoa.

Kultaa voitti Kuudennen Tony Eräpuron EMMA-taidemuseolle suunnittelema Olafur Eliasson: Pentagonal Landscapes -julkaisu. Kuva: EMMA.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone