SOK ulkoistaa markkinointiaan Zeelandille

5.10.2016 19:59Uutiset » Toimiala
S-ryhmän Yhteishyvä-lehti ilmestyy myös verkkolehtenä.
S-ryhmän Yhteishyvä-lehti ilmestyy myös verkkolehtenä.

Zeeland Family ja SOK ovat tehneet aiesopimuksen SOK:n markkinoinnin tuotannon ulkoistamisesta Zeeland Familyn Studiolle. Järjestelyn toteutumisen yhteydessä SOK:sta siirtyisi Zeeland Familyyn noin 25 työntekijää.

Palvelusopimuksen kesto on kaksi vuotta sekä yksi optiovuosi. Sopimuksen arvo sisältäen optiovuoden on arviolta noin kuusi miljoonaa euroa. Yhteistyö kattaa S-ryhmän kaikkien ketjujen ja brändien markkinointiviestinnän suunnittelua ja tuotantoa.

– Tuleva yhteistyö SOK:n kanssa osuu strategiamme keskiöön eli markkinoinnin tuottamiseen palveluna. Kyseessä on markkinointitoimialan suurin ulkoistus. Meillä on ilo olla vauhdittamassa SOK:n muutosta markkinoinnin operaatioissa ja prosesseissa erityisesti digitalisoinnin ja automaation keinoin, sanoo Zeeland Familyn ulkoistusliiketoiminnasta vastaava johtaja Sini Norta.

Päätöksen tavoitteena on parantaa markkinoinnin vaikuttavuutta. Lisäksi SOK haluaa hyödyntää digitalisaation tuomia mahdollisuuksia paremmin, kertoo SOK:n asiakkuuksista, viestinnästä ja digitaalisista palveluista vastaava johtaja Veli-Pekka Ääri.

SOK:n ja Zeeland Familyn tavoitteena on, että liiketoimintasiirto ja palveluiden tuottamisen siirtyminen Zeeland Familyn Studioon tapahtuisivat arviolta viimeistään 1.1.2017.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone