Sanomalehtien mainonta kääntyi kasvuun

22.12.2016 08:00Uutiset » Toimiala
Kuva: 126rf.com.
Kuva: 126rf.com.

Sanomalehtimainonnan määrä kasvoi Suomessa pitkästä aikaa 1,2 prosenttia marraskuussa. Myös kaupunki- ja noutolehdet käänsivät miinuksen plussaksi.

Mainonnan määrä kasvoi marraskuussa 1,3 prosenttia vuoden 2015 marraskuuhun verrattuna. Mainontalukuja kerää Kantar TNS Ad Intelligence.

Mediaryhmistä plussalle pääsivät painetut sanomalehdet ja kaupunki -ja noutolehdet sekä ulkomainonta ja verkkomedia.  Suurinta kasvu oli ulkomainonnassa, 14,8 prosenttia.

Marraskuussa mediamainontaansa lisäsivät erityisesti kosmetiikan mainostajat, mutta myös elintarvikkeet ja matkailu. Finanssialan sekä telepalveluiden mainonta olivat puolestaan laskusuunnassa.

Merkkimainonta laski perinteisissä medioissa 0,8 prosenttia. Luokiteltu ilmoittelu taas kasvoi 5,4 prosenttia ja vähittäiskaupan mainontaan investoitiin 4,3 prosenttia enemmän.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone