Sanoma uusii johtoaan voimakkaasti

23.1.2014 08:57Uutiset » Toimiala

Viestintäkonserni Sanoma teki vuodenvaihteessa suuria organisaatiomuutoksia sekä kansainvälisesti että Suomessa. Tähän liittyen on tapahtunut paljon uusien johtajien nimityksiä. Viimeisimmät niistä ovat Sanoma Digitalin johdon nimitykset ja Sanoma Media Finlandin kaupallisen johdon uudistuminen.

Sanoma Digital on uusi vuoden alusta aloittanut liiketoimintayksikkö, joka keskittyy puhtaasti digitaalisiin kuluttajamediabrändeihin Suomessa ja Hollannissa. Sanoma Digitalin perustamista johtaa toimitusjohtaja, Sanoman johtoryhmän jäsen John Martin. Hän siirtyy myöhemmin tänä vuonna Sanoma Learningin toimitusjohtajaksi. Hänen seuraajansa rekrytointiprosessi on käynnissä. Sanoma Digitalin johtoryhmään on suomalaisten toimintojen johtajaksi nimitetty Marja-Leena Tuomola.

Sanoman mediamyynnistä ja -asiakkuuksista Suomessa vastaavaksi johtajaksi nimitetään 1.2.2014 alkaen Antti Järvinen. Hän siirtyy Sanomaan mediatoimistokonserni Omnicom Media Groupin Suomen toimitusjohtajan paikalta. Kuluttajamyynnistä ja -asiakkuuksista vastaavaksi johtajaksi nimitetään 1.2.2014 alkaen Ruokakeskon markkinointijohtajan paikalta Sanomaan siirtyvä Niina Ryynänen. Sanoma Newsin mediamyyntiä vetänyt Risto Kyhälä siirtyy pois Sanoman palveluksesta tammikuun lopussa.

Sanoman Suomen mediatoiminnot fuusioituivat vuodenvaihteessa. Uuden yhtiön liiketoimintaryhmät muodostuvat Helsingin Sanomista, Ilta-Sanomista, Nelonen Mediasta, Kids Mediasta ja Magazine Mediasta.

Kuvassa Antti Järvinen.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone