Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

S-ryhmä panostaa omiin medioihin

9.6.2022 08:22Uutiset » Toimiala
S-ryhmän Yhteishyvä-lehdellä on 2,1 miljoonaa lukijaa. Kuva: SOK.

S-ryhmä panostaa nyt vahvasti sisältöihin ja omiin medioihinsa. Näitä kehittämään on nimitetty jo toinen avainhenkilö, jolla on kokemusta sisältöjen tuottamisesta isossa mediatalossa. Asta Kujala aloittaa SOK:n sisältöjohtajana elokuun puolessavälissä.

Kujala vastaa tehtävässään S-ryhmän sisältöjen ja omien medioiden tuotannosta ja kehittämisestä. Kujala vastaa myös S-ryhmän medioiden sisältö- ja kanavastrategiasta. Tehtävä on SOK:lla uusi. Sisältöjohtaja raportoi tehtävässään mediajohtaja Päivi Anttikoskelle.

Anttikoski aloitti SOK:lla mediajohtajana 16.10.2021. Hän toimi sitä ennen valtioneuvoston viestintäjohtajana. Myös Anttikoskella on laajasti kokemusta mediamaailmasta. Hän on toiminut pitkään MTV:ssä sekä digitaalisista sisällöistä vastaavana päätoimittajana Helsingin Sanomissa.

– Tavoitteemme on rakentaa S-ryhmään Suomen tavoittavin ja vaikuttavin kaupan mediatalo. Meillä on hyvät ja erittäin tavoittavat omat mediat, ja suuntaudumme jatkossa vahvasti digikanaviemme vaikuttavuuden ja kaupan oman median kasvattamiseen ja kehitykseen. Asta tuo meille huikean paljon kokemusta ja osaamista sisältöjen johtamiseen. Toivotan Astan lämpimästi tervetulleeksi ässäduuniin, tekemään yhteistyötä brändiemme ja alueosuuskauppojen ammattilaisten kanssa, Anttikoski sanoo.

Asta Kujala siirtyy SOK:lle Yleltä, jossa hän on johtanut eri julkaisualustoihin ja kohderyhmille sisältöä tuottavaa Ylen tapahtumaosastoa. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa MTV:n Uutis- ja ajankohtaistoimituksessa uutis- ja tapahtumajournalismin parissa.

– Näen S-ryhmän sisältöjen, kanavien ja alustojen kehittämisessä vahvan potentiaalin, ja odotan innolla sukeltamista uuteen rooliini. Yhdessä voimme tehdä entistäkin vaikuttavampia, liiketoiminnan tarpeita vastaavia ja S-ryhmän merkitystä kasvattavia sisältöjä, Kujala sanoo.

S-ryhmällä on laaja ja vaikuttava markkinoinnin palveluvalikoima. Ryhmä kertoo olevansa Suomen laajin ja monipuolisin kaupan media, jossa tapahtuu miljoonia asiakaskohtaamisia joka päivä. S-ryhmän printtimedian ja suoramarkkinoinnin ratkaisut sekä digikanavat ja myymälämainonta muodostavat monikanavaisen kokonaisuuden, jota tarjotaan mainostajille. Palveluvalikoimaan kuuluvat miljoonayleisön tavoittava Yhteishyvä, S-digital, S-Store, S-Suora ja Henkilökuntamedia.

Reino Lantto

Share: