Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

PunaMusta Media kasvoi painomarkkinoilla

1.11.2022 08:00Uutiset » Toimiala
PunaMusta myy ja toteuttaa ulkomainontaa mm. Tampereen ratikassa. Kuva: PunaMusta.

PunaMusta Media kasvatti liikevaihtoaan 37,4 % kolmannella kvartaalilla. Suurimman osan kasvusta toivat konsernin painopalvelut, jotka kasvoivat 5,2 milj. euroa 21,1 milj. euroon. Konsernin kasvua lisäsivät hintojen nousu ja yritysostojen vaikutus.

Konsernin liikevaihto oli kvartaalilla 32,6 milj. euroa. Liiketulos heikkeni hieman ja oli 0,7 milj. euroa tappiolla. Liiketuloksen kehitystä rasittivat etenkin painopalveluiden kannattavuuteen vaikuttavien kasvaneiden materiaali- ja palvelukustannusten lisäksi 0,4 milj. euroa kohonneet energiakustannukset sekä Postinen-tuotteen tekemiseen liittyvät käynnistyskustannukset 0,3 milj. euroa.

Toimitusjohtaja Raimo Puustisen mukaan toimenpiteet näkyvyyspalveluiden kasvattamiseksi onnistuivat ja nämä palvelut kasvoivat kannattavasti 3,1 milj. euroa 5,4 miljoonaan euroon.

Konserni jatkoi yritysostojaan digitaalisten palvelujen laajentamiseksi. Elokuun lopussa ostettiin erityisesti tuotetiedon hallinnan ratkaisuihin erikoistuneen RockOn Oy ja syyskuun lopussa Canon Pointin digitointiliiketoiminta.

Medialiiketoiminnan tulos heikkeni 0,3 milj. euroa odotettua heikomman mediamyynnin ja kustannusten nousun vaikutuksesta. Konsernin tulos ennen veroja heikkeni selkeästi arvopaperisalkun käyvän arvon negatiivisen muutoksen vaikutuksesta. Tämä näkyi myös omavaraisuusasteen heikkenemisenä.

PunaMusta Media pitää katsauksen mukaan tämän vuoden näkymänsä ennallaan. Konsernin liikevaihdon odotetaan kasvavan ja liiketuloksen arvioidaan paranevan vuoden 2021 tasoista. Vuonna 2021 liikevaihto oli 106,0 miljoonaa euroa ja liiketulos oli -1,8 miljoonaa euroa.

Array
Share: