Planin mainos oli vuoden aikakauslehtimainos

19.3.2018 08:21Uutiset » Toimiala

Aikakausmedian Editkilpailussa palkittiin toimituksellisten sarjojen lisäksi mainostajia ja mainonnan tekijöitä. Parhaana aikakauslehtimainoksena palkittiin Plan Suomi Internationalin “12-vuotiaan äitiysvaatteet” -mainossarja.

– Planin mainokset onnistuvat poikkeuksellisella tavalla genressä, jossa on helppo astua harhaan. Mainoksista tulee paha mieli, koska niiden sisältö on totta. Muotikuvamaisella ja mallia kunnioittavalla lähestymistavalla on kuitenkin onnistuttu pehmentämään viestiä juuri sen verran, että lukija pystyy katsomaan ja vastaanottamaan viestin, toteaa valinnan tehnyt tuomaristo.

Mainossarja erottui tuomariston mukaan edukseen vuoden mainossadosta huolellisella toteutuksellaan.

– Mainosten jokainen elementti on tarkkaan mietitty, ja kuvat sisältävät paljon ajatuksia herättävää symboliikkaa. Tämän ansiosta mainokset toimivat monella eri tasolla ja saavat lukijan viettämään aikaa niiden parissa. Mediasuunnitelmaan valitut lehdet tukevat viestin perillemenoa.

Mainossarjan Plan International Suomelle suunnitteli hasan & partners. Mediatoimisto oli Dagmar. Kampanjan vaatesuunnittelusta vastasi Paola Suhonen ja valokuvaaja oli Meeri Koutaniemi.

Volvo on vuoden aikakausmediamainostaja

Vuoden 2017 aikakausmediamainostajaksi valittiin Volvo Car Finland Oy. Yhtiö on näkynyt aikakauslehdissä johdonmukaisesti jo vuosien ajan. Tuomaristo kiinnitti erityisesti huomiota aikakauslehtiympäristön erityispiirteitä hyödyntävään mainontaan, jonka lukijat huomaavat ja josta he pitävät. Vuonna 2017 Volvo nosti panostuksiaan aikakausmedioihin.

Vuoden aikakausmediamainostajan valitsee vuosittain Aikakausmedian Mediamyyntiryhmä, jossa on edustettuna kaikkien suurimpien aikakauslehtikustantajien mediamyyntijohto.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone