Otavamedia panostaa lisää asiakasviestintään

5.10.2015 09:00Uutiset » Toimiala

Alma Media on myynyt 1.10. tehdyllä kaupalla Otavamedialle asiakasmediaa ja sisältömarkkinoinnin palveluita tarjoavan Alma 360 Oy:n. Otavamedia keskittää kaikki asiakasviestintää ja sisältömarkkinointia tarjoavat yhtiönsä uuteen yhtiöön, johon liitetään myös Alma 360:n liiketoiminta.

  • Asiakas- ja sidosryhmäviestinnästä, sisältömarkkinoinnista ja niihin liittyvästä liikkuvasta kuvasta on mahdollisuus rakentaa Otavamedian kolmas kivijalka aikakauslehtien kustantamisen ja digitaalisen liiketoiminnan rinnalle. Uskomme vahvasti, että kaikilla kolmella alueella on mahdollisuus hakea kasvua ja kannattavuutta, Otavamedian toimitusjohtaja Pekka Harju sanoo.

Otavamedian alkuvuodesta hankkimasta MCI Press Oy:stä, Otavamedian Asiakasviestinnästä, DeCo Mediasta ja Alma 360:stä muodostetaan yhtiö, jonka toimitusjohtaja on Mika Suortti. Uuden kokonaisuuden liikevaihto on lähes 20 miljoonaa euroa, ja se työllistää yli 100 henkeä.

  • Kasvava sisältömarkkinointi on kiinnostava liiketoiminta-alue, mutta nyt näemme parhaaksi fokusoida toimintaamme. Otavamedia on Alma 360:lle paras mahdollinen omistajayhtiö, josta kaupan myötä tulee selkeästi markkinajohtaja tällä liiketoiminta-alueella, Alma Median Talousmedia ja yrityspalvelut -segmentin johtaja Juha-Petri Loimovuori toteaa.
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone