Nordic Morning jatkaa digipanostuksiaan

10.3.2015 08:24Uutiset » Toimiala

Viestintäyritys Nordic Morning jatkaa panostamista digitaaliseen viestintään. Konserni on ostanut Ottobonin, joka on yksi Ruotsin suurimmista ja pisimpään toimineista digiviestintätoimistoista. Viime vuonna konserni hankki asiakkuusmarkkinointiin erikoistuneen Seed Digital Media Oy:n.

Ottobonin palveluksessa työskentelee noin 100 henkeä Tukholmassa, Göteborgissa ja Malmössä. Yhtiö perustettiin vuonna 2001, ja Nordkom osti sen vuonna 2010. Ottobonin hankinta vahvistaa Nordic Morningin asemaa Ruotsin markkinoilla ja kasvattaa Ruotsista tulevan liikevaihdon osuuden kahteen kolmasosaan konsernin liikevaihdosta. Suomen osuus konsernin liikevaihdosta on nyt kolmasosa.

Ottoboni tarjoaa asiakkaille “one stop shop” -palvelua kattaen digistrategiat, palvelumuotoilun ja tekniset ratkaisut, joilla toteutetaan verkkosivustoja, mobiilisovelluksia, intranettejä sekä verkkokaupan, CRM:n ja verkkoanalytiikan ratkaisuja. Ottobonin asiakkaat ovat tunnettuja kansainvälisiä ja paikallisesti toimivia yrityksiä ja organisaatioita, kuten E.ON, L’Oréal Paris, Ruotsin puolustusvoimat, Cloetta ja Telia.

Nordic Morning -konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli 106,6 milj. euroa ja tulos 3,4 milj. euroa. Konserni uudisti palvelustrategiaansa ja organisoi liiketoimintansa sen mukaisesti 1.1.2015 alkaen kolmeen liiketoiminta-alueeseen: Visibility & Service Design, Content ja Campaigns & Dialogue.

Kuva: Ottoboni toteutti Ruotsin puolustusvoimille rekrytointisivuston.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone