MTL laajentuu luovien alojen verkostoksi

9.12.2014 09:23Uutiset » Toimiala

Markkinointiviestinnän toimistojen liitto MTL ry laajentaa toimialaansa markkinoinnin muutoksen mukaisesti teknologiaan ja nykyistä laveammin luovuuteen. Uudistuvan liiton työnimi on Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto. Muutoksella halutaan painottaa markkinoinnin strategista merkitystä, sanoo liiton toimitusjohtaja Tarja Virmala.

– On syntynyt kokonaan uudenlaisia yrityksiä, joissa on luovia suunnittelijoita, IT-arkkitehteja, koodaajia, markkinoinnin sekä viestinnän strategisia asiantuntijoita, muotoilun ja tapahtumien ammattilaisia sekä analyytikkoja. Haluamme myös liittona olla tämän muutoksen etujoukoissa, Virmala sanoo.

MTL:n visio on luoda markkinoinnin, teknologian ja luovuuden klusteri, joka voisi edustaa koko luovien alojen kenttää: markkinointia, viestintää, designia, palvelumuotoilua ja muuta luovaa suunnittelua sekä näihin liittyvää tutkimusta. Klusterin tärkein tehtävä on suomalaisen kilpailukyvyn tukeminen.

Liiton uusi nimi ja uudet säännöt vahvistetaan liiton kokouksessa keväällä 2015. MTL myös alentaa jäsenmaksujaan tuntuvasti tehdäkseen jäsenyyden mahdollisimman houkuttelevaksi. Liittoon kuuluu tällä hetkellä 110 jäsenyritystä. Tavoitteena on, että vuoden 2016 loppuun mennessä liitolla olisi 200 jäsentä.

Kuva: Tarja Virmala/MTL.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone